• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Affe

Una vida loca
2-Faktor
PEPSI STYLE!

image.jpg
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Helvetia dykare som fått sig en omgång . Går ju inte att dra upp manuellt då det är ett ETA 2632 verk. Ska se hur den uppför sig under dagen.
DSC07677.JPG
Gillart! Är du säker att den inte går att dra upp manuellt? Min Ebel med med ETA 2630 kan jag handjaga. Och enligt ranfft är det ingen skillnad mellan 2630, 2632 och 2638.
 

rogart-63

Patek
Gillart! Är du säker att den inte går att dra upp manuellt? Min Ebel med med ETA 2630 kan jag handjaga. Och enligt ranfft är det ingen skillnad mellan 2630, 2632 och 2638.
Tror inte att det hjulet fanns i verket? Vet inte om det är för att kronan är skruvad som saknas? Man skruvar liksom in kronan när man försöker vrida i innersta läget. Ska forska lite i det?
 

rogart-63

Patek
är hjulet urplockat alltså! för att det ska fungera?
Stämmer nog att det ska gå att dra upp för hand . Nånting i uppdraget är knas . Ska kolla på ett likadant verk om det saknas nån del ? Den låser åt ena hållet . Kanske därför jag har dålig amplitud oxå? Har ett likadant verk som jag kan låna delar från.
 
Senast ändrad:

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Stämmer nog att det ska gå att dra upp för hand . Nånting i uppdraget är knas . Ska kolla på ett likadant verk om det saknas nån del ? Den låser åt ena hållet . Kanske därför jag har dålig amplitud oxå? Har ett likadant verk som jag kan låna delar från.
Hoppas det ordnar sig. Jag har också ett 263x i delar om det skulle behövas.
 

Pictor

Audemars
Har svårt att bestämma mig idag!
Nu Ebeln med nytt band från hemslöjden.
IMG_0086.JPG
IMG_0087.JPG
Otroligt interesant, Ebel Brasilia, kolla in formen, gogla sen om du inte redan har gjort det, på Arkitekten Oscar Niemeyer som ritade dom ledande byggnaderna m.m i deras nya huvudstad. Detta universalgeni bar ofta Ebel. Jag tror du ska vara lite rädd om det där uret, ber vänligen Pictor
 
Topp