• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Kör en nyrenoverad Rutinadykare idag :)
uploadfromtaptalk1396507245614.jpg

Rutina ? Är det ryskt ?
Norskt! :)

Private label från den norska juveleraren Gull & Ur (Nu Gullborgen) som jag förstått det.

http://forums.watchuseek.com/f11/rutina-super-automatic-incabloc-322509-2.html
Precis som eriksson850 säger - norskt. Har en till Rutina, båda automatate med ETA verk.
Skön! Riktigt hård med rektangulära visare och de där kantiga bandhornen.

Tack!
Jo, jag gillar boettformen starkt.
Såg inte så kul ut när jag fick tag på den.
uploadfromtaptalk1396524007442.jpg

Och gick ca 10 minuter för snabbt per timme, med i stort sett obefintlig amplitud :(

Nu, efter spabehandling går den inom COSC, med en amplitud på över 300 :)

Bjuder på en bild till:
uploadfromtaptalk1396524224564.jpg

Inga problem att få det relumat om du lämnar in den, men varför du skulle göra det kan jag inte svara på...
Vad sitter det för urverk i ditt ex?
Nä precis, när det är mörkt så sover jag ändå. Valjoux 92, nyservad enligt säljaren. Håller tiden bra, uppdrag å kronograf funkar och känns bra.

Åter till din avatar, du sover inte på natten! Du forsätter skrämma/äckla mig.. Haha

Jo, det är ju det jag gör, sover när det är mörkt, på natten, och sitter inte och tittar på klockan och funderar över lume... Köp lite kina-takeaway och kolla på Gummo nu som fredagsmys istället.

Tillbaka
Topp