Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Underbar klocka! Och ask!Tissot fra 1940 - sammen med et køb, som lige er ankommet, efter flere måneder i England (sælger ville ikke sende udenlands!) hos min kusine:
![]()
![]()
Vildt flotte bakelit-urkasser fra 1930'erne. Findes også i Omega-version, der er de røde. Koster ikke helt så meget, når der står "Tissot" på![]()
Tack! Texturen på kalvbandet är fantastisk men inget slår känslan av shell cordovan på handleden. Rekommenderas starkt!
Köpte ett grått också som jag inte riktigt vet vad jag ska sätta på
![]()
Snygga bägge! Var hittade du kalven?
Köpte banden via en gubbe i Boston men han tillverkar åt både Hodinkee och HQ MiltonNej, Shell (eller möjligtvis tunn gris) är svårslaget i känsla. Men kalv ser löjligt bra ut!
...börjar gissa på Hodinkee (iof. märkligt spänne) eller HQ när jag ser det grå också - fasen måste försöka skaffa mig ett!![]()
Köpte banden via en gubbe i Boston men han tillverkar åt både Hodinkee och HQ Milton![]()

Schysst, fantastiskt läcker. Fick just hem en 6139-6012 och det känns bra att veta att det finns experter på 6139Pougen är tillbaka från spa! Ny original krona och en service. Tackar rogart-63!
![]()
Säg gärna till om du tröttnar på denTissot fra 1940 - sammen med et køb, som lige er ankommet, efter flere måneder i England (sælger ville ikke sende udenlands!) hos min kusine:
![]()
![]()
Vildt flotte bakelit-urkasser fra 1930'erne. Findes også i Omega-version, der er de røde. Koster ikke helt så meget, når der står "Tissot" på![]()
Fin! Trodde först @NiklasArvid tappat förståndet och sålt sitt jätteostron.En kollegas Rolex! Från 1941 enligt honom.
![]()
En kollegas Rolex! Från 1941 enligt honom.
![]()
sjukt snygg och liknande patina som min tavla.Fin! Trodde först @NiklasArvid tappat förståndet och sålt sitt jätteostron.
Vet rätt lite, sen 60 eller tidig 70-talare skulle jag gisssa. Landeron 148 i vattentät stålboett i typ 35 mm. Typ Heuerklass på visare och tavla. @Donkii hade en likadan med Leonidas? på tavlan. Min är märkt Felca. En kategori av vattentäta kronografer som har gått upp en del i pris på sistone.Det vore fint om du kunde berätta mer om den där! Riktigt elegant och sportig!
kul, jag trodde Felca mest var en urverkstillverkare?Vet rätt lite, sen 60 eller tidig 70-talare skulle jag gisssa. Landeron 148 i vattentät stålboett i typ 35 mm. Typ Heuerklass på visare och tavla. @Donkii hade en likadan med Leonidas? på tavlan. Min är märkt Felca. En kategori av vattentäta kronografer som har gått upp en del i pris på sistone.
Tänker du på Felsa?kul, jag trodde Felca mest var en urverkstillverkare?
ja...antagligen...Tänker du på Felsa?
Vad går en sån på ungefär och vad är det för storlek?Väntar på att förkylningen ska lägga sig. Ewecon ska flippas btw. Förtur till vintagefamiljenPMa vid intresse.
![]()