Har ogillat den här nu flera gånger för att jag ska kunna trycka "gilla" igen men måste nu skriva att den verkligen är dödskool!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har ogillat den här nu flera gånger för att jag ska kunna trycka "gilla" igen men måste nu skriva att den verkligen är dödskool!
Tack! Ja, den är en riktig mysrysare!Har ogillat den här nu flera gånger för att jag ska kunna trycka "gilla" igen men måste nu skriva att den verkligen är dödskool!![]()
Tack själv!Vissa GTGs är bättre än andra. Tack alla för en trevlig lunch och tack @jakob.dala för att jag fick köpa detta sköna insert
Grymt! Om ni vill dra ned medelåldern på nästa, så give me a holla

Fan vilket påhopp!Grymt! Om ni vill dra ned medelåldern på nästa, så give me a holla![]()
Äsch, kanske syftade på klockorna?Fan vilket påhopp!![]()
волшебноHehe, tänk på ditt språk unge man. Den här ser iaf ut som den fått en direktträff på tavlan av Voldemorts trollstav.![]()
Grymt köp @jakob.dala grattis!!!
Vad är det för något? Fint iaf och bra bandval!Påväg till GTG
![]()
+1Vad är det för något? Fint iaf och bra bandval!
Lätt!Grymt! Om ni vill dra ned medelåldern på nästa, så give me a holla![]()
Tudortorsdag!
![]()
LIKE LIKE LIKE!På väg igen. Pleasure istället för business for a change.
![]()
Fy fasen vad nöjd jag är nu!!! Har precis öppnat post så resten av dagens vintage får bli Tissot T12 Sonorus
Stöpt ur 70-talets formspråk och ett fantastiskt djup i tavlan och underbara färgkontraster mellan det svarta, röda och gröna.
Alla kronor är T-märkta och det är Gay Freres-originallänk. Korrekt yttre baksida med resonansförstärkning till larmet, (jag har inte kontrollerat det undre baklocket man jag förutsätter nästan att det är original också). Västerkronan styr den inre bezelringen. Övre högra kronan både ställer och drar upp larmet och den nedre högra ställer man tiden med. Sorry att jag inte ställde tiden innan jag fotade, men jag blev lite ivrig
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vad är det för något? Fint iaf och bra bandval!
Jäklar vilken godbit! Grattis! Kan det vara en EPSA-boett?
Jaha coolt. Är ett stort fan av 7733,7734,7736. Visste inte att det gick att modda med månfasTack grabbar! Det är en Georges Gay med ett modifierat Val7734![]()
TackarBlev väldigt förvånad när inte en enda kotte budade på den på Tradera.
Jag tror inte att det är EPSA...hittade det här på nätet:
http://forums.watchuseek.com/f5/tissot-t12-navigator-flying-saucer-aww-46-a-1898474.html
"Tissot does not have the real Compressor case, but similarly designed own case. The main features are the same – water resistant case with two crowns. Crown at 2 to operate the bezel, crown at 4 to set date and time. Diameter without crowns is 44 mm. Even a little bit more than original Compressor cases (were available as 36, 42 mm). This watch was very big back in the 60s!"
Sen har @Ariste världens coolaste T12 och i den tråden diskuterar @Aurum och @Kettil huruvida det är EPSA eller inte.
https://klocksnack.se/threads/tissot-super-t-12-automatic.22867/