• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Nytt NOS superdome T21 plexi och MK1 bezel till Daytonan...

3EA708D7-BD51-4DBC-B300-5995D5D21E13-1299-000001A0474A5F32_zpsa354ff21.jpg

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Såå snygg!

B
Visst är den, den har likheter med Gummos men skiljer sig åt en på flera punkter. Visare, index, bezel, verk och boett...:)
Jag syftade skämtsamt på just modellnamnet Chronomaster Aviator Sea Diver...den kan allt och är en arbetshäst...
Bezel med hårdrocksnit istf lumeprick ger åxå ett skönt knegarstuk:)

Bara 10,5 månader dit så jag klarar nog vänta. Dessutom måste man ha någon princip att följa här i livet. Min är, ingen two-tone före 45;)

Denna skulle ut på cykeltur på förmiddagen när jag tjongande in den i ramen så bezeln for iväg, nu sitter den där igen och får kärlek på armen:

image.jpg

Tror inte jag har sett den där. Vilken härlig klocka! :)

Galet skum sekundvisare och mysiga Indexmarkeringar!
Blev det någon ding efter olyckan?

Edit: Ser nu att det inte är sekundvisaren utan övre indexmarkering... ;)

Tror inte jag har sett den där. Vilken härlig klocka! :)

Galet skum sekundvisare och mysiga Indexmarkeringar!
Blev det någon ding efter olyckan?

Edit: Ser nu att det inte är sekundvisaren utan övre indexmarkering... ;)
Jag kan ha glömt att visa denna specifikt, har haft den i ca två år och den försvann till urmakaren i flera månader då den behövde servas.

Här ser du sekundvisaren lite bättre. Ingen ding att tala om, det hör till...:)

Gillar den verkligen och det är mixen av index, visare, subdials och bezel som gör det för mig...

image.jpg

Här kommer några fler, dassiga men du kan ana formen :) :

Tror Yema kan ha haft ett finger med vid tillverkningen av den där Le Jour'en. Min Polymac Rallye är sannolikt tillverkad av Yema och verkar ha identisk boett, vridring, visare och urverk (7730) som din Le Jour. Står dock inte "Continental France" inuti min men Yema är ju också franskt.

1800x456_zps11fb87e2.jpg

3800x560_zpsb7cda00e.jpg

5800x529_zps9011c6a1.jpg

6800x517_zps217f748e.jpg

Påminner som sagt mycket om Autaviorna också, tror måtten är samma - 39 mm, 19 mm lugs.

Tillbaka
Topp