HahaAlla rätt Mr. RobRoy. Gubbflexet känns tryggt !!
Jag håller på att byta den nu
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
HahaAlla rätt Mr. RobRoy. Gubbflexet känns tryggt !!
Porrig!![]()
Den här har min kompis fått av sin fru. Mekaniskt larm!
Snäll fru!
Porrig!
Kanske på ytan, men knappast solitt?18k guld! .. jättefin
Var visst ingen som ville handla, så den här får stanna.
Rätt kul dykare, ganska lik en DS2:a. Gummit passas ganska bra tycker jag.
Vilken färg på nato ska man testa mån tro?
![]()
Burit på tok för lite vintage på sistone. Slänger upp en gammal bild på en riktigt grym dykare.
[/QUOTE![]()
Ett stort plus till armbandet!!
Det kan jag hålla med om, dom kunde ha kört den loggan ett varv till runt ritbordet innan dom skickade ut i produktion, men lite charmigt är det.Ser inte loggan ut lite som skrivet av ett barn? (Eller vuxen typ jag med lite sådär handstil)Lite annorlunda iaf och funky, gillart!
![]()
Det kan jag hålla med om, dom kunde ha kört den loggan ett varv till runt ritbordet innan dom skickade ut i produktion, men lite charmigt är det.
Kul med ännu en Jean Perret på forumet, ibland kan det behövas något som bryter av från alla Rolex och Omega. Min säger hej fast den är manuell och inte i guld.Nyinkommen klocka idag. En Jean Perret i 18K guld. Den har det fina tunna automatiska Frederic Piguet cal P-72. Detta verk hittar man bla i Breguet, Chopard, Ulysse Nardin och IWC.
http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=2050&rid=2
Jean Perret är en liten okänd tillverkare från Geneve som idag inte gör speciellt märkvärdiga klockor. De är dock ända från år 1893.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Jean_Perret
Jag har varit i kontakt med tillverkaren som bedömde klockan till mitten av sjuttiotalet. Jag tror dock att den är från mitt 80-tal då P71 introducerades.
Jag gillar designen. Glaset är safir och klockan är förhållandevis tung, 35mm och 4,8 mm tjock!
Satt ett tunnt alligatorband på. Ovanliga 20mm på en traditionell herrklocka.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kul! Och jag som trodde jag skulle vara ensam om en JP. Vi kanske skulle starta en "Lilla tråden om Jean Perret"?!Kul med ännu en Jean Perret på forumet, ibland kan det behövas något som bryter av från alla Rolex och Omega. Min säger hej fast den är manuell och inte i guld.
![]()
Grymma brillor!Fortfarande gammal mögel!
![]()