Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej, de är inte bytta.Har du bytt visarna på den Warwain? Är ovan att se "ryssvisare" på en Lemania!Jag är så van att se svärdhänder på Lemania!
Ser lite strange ut? Tittar man noga ser dom inte relumade ut?Nej, de är inte bytta.
Nej, här är det inget som ser konstigt eller relumat ut.Ser lite strange ut? Tittar man noga ser dom inte relumade ut?
Inte sett svarta visare innan . Brukar dom inte vara silver eller guld . Är för dålig på Lemania helt enkeltNej, här är det inget som ser konstigt eller relumat ut.
![]()
De är varken svarta, silver eller guld. De är blånerade, men det skulle behövts bättre ljus för att synas på bilderna.Inte sett svarta visare innan . Brukar dom inte vara silver eller guld . Är för dålig på Lemania helt enkelt![]()
Snygg! 34 eller 36?
34 mm med skruvat boettlock. Jumbos har inte så här breda bandhorn.Snygg! 34 eller 36?
Det sitter liknande visare på en mögel Lemania, 239 A med cal 3000, jag har.Nej, här är det inget som ser konstigt eller relumat ut.
![]()
Snyggt! Den var onekligen mycket lik! Jag vill minnas att det stod 233 i boettlocket på min (referens 233). Vidare så innehåller den ett kaliber 3050, alltså 3050 med centralsekund!Det sitter liknande visare på en mögel Lemania, 239 A med cal 3000, jag har.
![]()
Vad kul att se! Det kändes som dom kom från en chronograph eller annan klocka! Jag tycker det är häftiga visare. Kul att allt stämmer med 40-50 tals Lemania!Det sitter liknande visare på en mögel Lemania, 239 A med cal 3000, jag har.
![]()
Cal 3050 mittsekund en efterföljare till 3000 med subsekund, kanske??Snyggt! Den var onekligen mycket lik! Jag vill minnas att det stod 233 i boettlocket på min (referens 233). Vidare så innehåller den ett kaliber 3050, alltså 3050 med centralsekund!
Ja de bör stämma, den här har nog inte fått nån översyn de senaste 60-70 årenVad kul att se! Det kändes som dom kom från en chronograph eller annan klocka! Jag tycker det är häftiga visare. Kul att allt stämmer med 40-50 tals Lemania!