Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jäkligt snygg bild!40+40års fest... Vintage!
![]()
Electric är coolt! Var beredd på att den drar rätt mycket av batteriet. Så ett byte kommer inom ett år. En service kan vara på plats då den är delvis mekanisk.Ja den är lite kul och med lite puts på plexit, så. Min fru verkar lite sugen att faktiskt använda den.
Smart, super tack för tipset, det kändes jättejobbigt att dra runt hela varvet x hur många det nu blir![]()
Vackert!Mmmm blå visare!!
![]()
Tack så mycket!Jäkligt snygg bild!![]()
Tack för respit med datumElectric är coolt! Var beredd på att den drar rätt mycket av batteriet. Så ett byte kommer inom ett år. En service kan vara på plats då den är delvis mekanisk.
Pingar @Martin Lovasz för mer info om elektriska/tidiga quartz klockor.
Sen är det helt ok att inte ändra datum på vintageklockor!![]()
Då det är mekaniska delar i verket så behöver de smörjas, men som du säger det är inget större ekonomiskt värde i den, men vill du att den ska funka som arvegods så kolla med en urmakare vad det kan tänkas kosta att serva.Tack för respit med datum
Ok, snabbt utdrag av batteriet att vänta, tack för infon, då vet jag vad jag har att vänta.
En service, vad kan det innebära, vad behövs göras. Jag har varit under föreställningen att denna klocka, ska man inte lägga för mycket "energi/pengar" på.
Ok, den är ju ett arvegods och därför ett värde i sig, men en service, vad kan/ska en sån innefatta - ska man ens överväga det (beroende på vad som en service ska innehålla och vart man ska vända sig för utförandet)
Detsamma!Vackert!![]()
Då ska ja kolla upp det. Faktiskt var jag hos Werner (ABC) i ett annat ärende och "snabbfrågade" om denna klocka och han sa att det var inte värt att göra så mycket med den. Men.......vi snackade inte då mycket mer om just denna klocka, då det inte var mitt huvudärende.Då det är mekaniska delar i verket så behöver de smörjas, men som du säger det är inget större ekonomiskt värde i den, men vill du att den ska funka som arvegods så kolla med en urmakare vad det kan tänkas kosta att serva.
Läcker! Finns ju en del likheter med mitt käraste arvegods, vet du ref för min på rak arm?Omega ref. 14702 cal. 552 fra 1959
![]()
Läcker! Finns ju en del likheter med mitt käraste arvegods, vet du ref för min på rak arm?
![]()
Ser alldeles riktigt ut tack!Tror det er denna her: http://naligazone.com/index.php/data-watch/omega/13-watch/omega/237 ref. 14726 cal. 285 omkring 1961
Medfaren neovintagekrigare idag
![]()
Skelettvisare på g!Medfaren neovintagekrigare idag
![]()