• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Dags för bröllop :)
20170708_140248-1.jpg

Fick tillbaka denna idag efter nästan ett helt år på service. Krångel med reservdelar och felaktiga produktnummer har gjort att allt drog ut på tiden.

Dotterns ettårspresent blir nästan en tvåårspresent.

Kolla bara in tavlan. Fantastisk!

IMG_20170707_182055.jpg

/Söder

Nu tog jag bara ett band jag hade hemma och satte på. Jag gillar bandet, men kanske inte så elegant som klockan kanske "kräver".

Någon som har tips på ett ljust läder som skulle kunna passa? Kanske ljust mocca, eller nått annat tjusigt?

/Söder

Drömklockan behöver inte alltid vara så förbaskat dyr. Detta är modellen som en gång i tiden drog igång intresset och det känns skönt att äntligen hittat en helguldare i vettigt skick. Givetvis skulle den helst kommit med orginallänk men det får duga med en gubbalänk i guld eftersom den troligtvis kommer sitta på läder största delen av tiden.
Tydligen är jag inte tillräckligt gubbig eftersom jag inte lyckas öppna låset. Trodde bara det var byglarna på sidan som höll fast det men det sitter som berget även de de lossats. Känns nästan lite pinsamt att fråga, men hur fasen öppnar jag det?

Tyvärr bara några kassa bilder att bjuda på än så länge. Glaset behöver lite puta men i övrigt ser allt att vara i mycket bra skick enligt mig.
IMG_1085.JPG
IMG_1086.JPG
IMG_1087.JPG
IMG_1088.JPG
IMG_1089.JPG
Grattis! Ser riktigt fin ut. Ska bli trevligt att få se den irl vid tillfälle.

Tillbaka
Topp