• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

TorNet

Panerai
2-Faktor
_20170722_124455.JPG


@Seikosthlm @yonsson
 

Pictor

Audemars
Fortsätter med GMT, bytt ut till en Sophia Loren istället, gillar patinan på hela klocka, ibland undra man ju vad klockor har varit med om från första ägaren till nuvarande som är jag dårå :p!

dsc_3945-jpg.586129
dsc_3934-jpg.586126
Ja du bästa Affe, den frågan har jag ställt många ggr. Vintagevurmen lever även genom dom frågorna . Speciellt bruksur kan jag få bilder om hur dom har handlats en gång i tiden. Från små brukssamhällen till stora staden. Högt och lågt, billigt och dyrt. Förr var det ofta plånboken som avgjorde, och en del precis som nu trotsade allt förnuft och handlade ett fint ur . Många av dom lever och dyker upp på vårt kära forum.
 

TorNet

Panerai
2-Faktor

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Nja, kanske inte lika spännande som en gul ubåt, men klockan är i princip identisk med den Sinn 805 som @yonsson visade här: https://klocksnack.se/threads/paketöppning-sinn-mrp-sa.75572/

Loggan kommer från tyska sportdykarförbundet, www.vdst.de. Vet inte om Sinn även tillverkade den här klockan åt VDST.

banner-vdst.jpg
Såg varken att loggan var ett par dykare (tyckte det såg ut som en naiviserad ubåt) eller att boetten hade Monnin shape.
Tack för dagens nya vetande :)
 
Topp