Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Läcker!Suttit på i snart en vecka, underbar och pendlar mellan pippigul och orange.
Mångfalden av gula nyanser gör uret mer än levande. Det finns ett inbyggt smile i en gul City.. Å så blir det lite Doxafiling bland visarna.Suttit på i snart en vecka, underbar och pendlar mellan pippigul och orange.
Helt klart en glad klocka!Mångfalden av gula nyanser gör uret mer än levande. Det finns ett inbyggt smile i en gul City..
Ja du bästa Affe, den frågan har jag ställt många ggr. Vintagevurmen lever även genom dom frågorna . Speciellt bruksur kan jag få bilder om hur dom har handlats en gång i tiden. Från små brukssamhällen till stora staden. Högt och lågt, billigt och dyrt. Förr var det ofta plånboken som avgjorde, och en del precis som nu trotsade allt förnuft och handlade ett fint ur . Många av dom lever och dyker upp på vårt kära forum.Fortsätter med GMT, bytt ut till en Sophia Loren istället, gillar patinan på hela klocka, ibland undra man ju vad klockor har varit med om från första ägaren till nuvarande som är jag dårå !
Kul, inte supervanligt med vintage Invicta!Somrig Invicta såhär på lördagen.
Hade ju föredragit en ny, men med tanke på vad en sån går för var jag tvungen att nöja mig med vintage.Kul, inte supervanligt med vintage Invicta!
Haha vissa saker var bättre förr!Hade ju föredragit en ny, men med tanke på vad en sån går för var jag tvungen att nöja mig med vintage.
Mögligaste tavlan i samlingen, för övrigt. Älskar den! Liiiite off med 16mm bandbredd på 35mm klocka bara.
Grym!Haha vissa saker var bättre förr!
Nja, kanske inte lika spännande som en gul ubåt, men klockan är i princip identisk med den Sinn 805 som @yonsson visade här: https://klocksnack.se/threads/paketöppning-sinn-mrp-sa.75572/Vad har vi där då..? Logon associerar ju närmast till 60-tals Beatles film/låt...
Vore ju inte helt ologiskt om Sinn var inblandade, de har aldrig varit främmande för samarbeten.Nja, kanske inte lika spännande som en gul ubåt, men klockan är i princip identisk med den Sinn 805 som @yonsson visade här: https://klocksnack.se/threads/paketöppning-sinn-mrp-sa.75572/
Loggan kommer från tyska sportdykarförbundet, www.vdst.de. Vet inte om Sinn även tillverkade den här klockan åt VDST.
Såg varken att loggan var ett par dykare (tyckte det såg ut som en naiviserad ubåt) eller att boetten hade Monnin shape.Nja, kanske inte lika spännande som en gul ubåt, men klockan är i princip identisk med den Sinn 805 som @yonsson visade här: https://klocksnack.se/threads/paketöppning-sinn-mrp-sa.75572/
Loggan kommer från tyska sportdykarförbundet, www.vdst.de. Vet inte om Sinn även tillverkade den här klockan åt VDST.