Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser väl ut som typiskt 90-tal?Dagens nykomling, Certina DS Titanium, är vintage för mig. Vet dock inte årtal, någon som har koll? Kul med 200m på ett sådant här ur.
Ja, 90-tal är det nog. Hade varit kul att veta produktionstiden för modellen men hittar inget på nätet om semivintage-CertinaSer väl ut som typiskt 90-tal?
En sådan bild är ju en klar spark i häcken för mig att se till att någon fixar till farsans.Ska byta batteri på ett 1337 och tänkte passa på att visa hur vackert detta verk är.
Och där trillade kronan av när jag skulle ställa rätt datum...Dagens nykomling, Certina DS Titanium, är vintage för mig. Vet dock inte årtal, någon som har koll? Kul med 200m på ett sådant här ur.
Ajdå... kolla om kronan bara gängat ur från bommen eller om den gått av. Om det första så bör det lätt kunna fixas med lite LoctiteOch där trillade kronan av när jag skulle ställa rätt datum...
Jag har beslutat mig för att inte mecka själv, så lätt att det blir fel men får hoppas på att den endast gängat urAjdå... kolla om kronan bara gängat ur från bommen eller om den gått av. Om det första så bör det lätt kunna fixas med lite Loctite
Det är bara posörer som kör automat sen quartzklockorna kom
Koool!Inte lätt att hitta 21mm band, men det går!
http://www.kaplans.se/en/auktioner/2438/vara/917721Dagens nykomling, Certina DS Titanium, är vintage för mig. Vet dock inte årtal, någon som har koll? Kul med 200m på ett sådant här ur.
Har du bild på den?En sådan bild är ju en klar spark i häcken för mig att se till att någon fixar till farsans.
Hehe, jag åsyftade ju urverket, är inte direkt en 120m mayol. Självklart har jag bilder, lite knasig är man ju allt när man bläddrar igenom bilderna på telefonen och hittar några bilder på den. Dock ingen bild på verket.Har du bild på den?
Tackar!
Hejja!
Vad synd!Och där trillade kronan av när jag skulle ställa rätt datum...
Ja, får nog höra ned någon här. Alla har bara så mycket jobb redanVad synd!
Tur att det finns kunnigt folk här på forumet!
Då är ju hjälpen tillgänglig!
Hejja!
Vilket underbart plexi!
Kunde tro att du postat denna för min skull!
Boetten är också en läckerbit!
Jo, har märkt det...Ja, får nog höra ned någon här. Alla har bara så mycket jobb redan
Ser ju ut som den bara gängat ur? Den är ju bara påskruvad och så kan man skruva fast+lite lim så bör den sitta igen!Ja, får nog höra ned någon här. Alla har bara så mycket jobb redan