• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Tank idag.
IMG_0541.JPG
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Märkligt men intressant! Har du någon bilden att bjussa på? :) Jag har själv en patent pending, men där står det i sedvanlig ordning på insidan av boettlocket.
Hittar ingen bild på bakboetten just nu. Men om jag minns det rätt så finns det ingenting om pat. pend. på insidan, men på utsidan finns den texten som min bild visar. Men den är så sliten så det är nästan omöjligt att se med blotta ögat.
 

Calle med C

Panerai
Hittar ingen bild på bakboetten just nu. Men om jag minns det rätt så finns det ingenting om pat. pend. på insidan, men på utsidan finns den texten som min bild visar. Men den är så sliten så det är nästan omöjligt att se med blotta ögat.

Det är ingen fara! Det skulle dock vara kul att se. :) Men som du säger, serienummer brukar ofta knappt gå att se med blotta ögat. Annars starkt ljus och hålla på vinkla runt den. Möjligtvis en lupp också.
 
@Strindberg , fina. Omega med fiskofläskbandet ser intressant ut.

Idag bär jag denna omega som min fars farfar fick i 50årspresent 1952. Den har legat "bortglömd" i en låda under längre tid. Men efter lite kärlek ( = våtslipning, puts och nytt band) kommer den nog bäras nästan dagligen framöver. I alla fall tills den dag jag lyckas köpa en fin 116200 .
/Daniel
 

Bilagor

  • IMG_20170713_173053.jpg
    IMG_20170713_173053.jpg
    277.3 KB · Visningar: 37
Topp