• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Snart ska Speedyn få vila lite. Nytt på gång in ikväll :)
20170824_142505.jpg

IMG_1941.JPG
Ett första inlägg här på forumet, och det hamnade givetvis på vintagesidan!
Japp, dålig bild, men tre "nya" Omegor som skall fixas till såväl interiört som exteriört.
Jag skall också bli bättre på att fotografera........någon som sitter på ett nytt glas samt armband, läder och länk till Omega Dynamic förresten? Hör av er isåfall!!

Dagens nytillskott. Sent 70-talt, alternativt tidigt 80-tal. Boett från MRP SA.

Klockan är förmodad gjord av Chronosport för den skandinaviska marknaden och det norska/svenska märket Rutina. Chronosports siffror och logotyp på bakboetten.
Magnum P.I-fan som man är så blev jag väldigt glad när jag kom över den då jag suktat efter en länge. Skicket är dessutom mycket bra. Att det står Rutina och inte Chronosport på tavlan kan jag ha överseende med. Lite annorlunda siffror gentemot Magnums, men vem klagar på att ha open six och open nine varje dag? :)

Och så en dålig bild som vanligt, varsågod, damer och herrar:

3sl9c8k.jpg

Senast ändrad:
IMG_1941.JPG
Ett första inlägg här på forumet, och det hamnade givetvis på vintagesidan!
Japp, dålig bild, men tre "nya" Omegor som skall fixas till såväl interiört som exteriört.
Jag skall också bli bättre på att fotografera........någon som sitter på ett nytt glas samt armband, läder och länk till Omega Dynamic förresten? Hör av er isåfall!!
Välkommen! Helt rätt avdelning. Lycka till med fixet!

Tillbaka
Topp