• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

omega chronostop idag
Bild.jpg

Hehe ser du även att någon har petat dit en underbar gul visare på min.. Du har aldrig testat att peta på en länk?
Javisst! Jag är mycket svag för färg överlag så den tilltalar.. Jag har knappt burit denna klocka så har inte laborerat nämnvärt med den, inga länkar således..
Du inspirerar till dagens klockval som presenteras inom kort.. ;)

Idag var det det lite svårt att välja men valet föll på en Silvana som blivit min grillkompis då det vankas grillning hos styvföräldrarna ikväll.. Egentligen bäddat för vilken kronograf som helst när grillningen ska timas men vanans makt är stor..
image.jpg

Snabb fråga, den ser betydligt större ut än 35mm? (bilder kan ju förvränga allt så ville kolla om den det är en större variant?)

I så fall är det bilden som är missvisande. Klockan mäter 35 mm och har 17 mm mellan bandhornen. Min första tanke, när jag höll klockan i min hand, var att den uppfattades som liten. Så, nej det är inte någon större variant vi pratar om :)

Tillbaka
Topp