• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Kör "lilla ros" Tudorn i dag!

DSCF2118.JPG

Tack! Kronografknapparna flög ut som skott när jag lyfte på ringen som håller fast verket. Liten varning till andra som vill pilla. Fick ut gamlavisaren men låter någon mer fingerfärdig byta. Sliter på den nya tills vidare och hoppas den bleks lika fint i sommarsolen till nästa generation. Grämer mig dock lite över att jag köpte två nya subvisare för 30usd:banghead: Det man inte har i pallet får man ha i plånboken...
IMG_0702.JPG
Då har du ju visare till nästa gång du tappar bort en :)

Sorry, skulle ha sagt att ringen håller fast kronografknapparna, men om de flög ut så vet du i alla fall att fjädrarna är friska :)

Haha vad är det där? :)
Forumets tyngsta.. ehh.. åbä..öhh klocka..
Det finns rätt mycket info att plöja om du googlar på zlatoust men såvitt jag har orkat tillgodogöra mig och förstått så är aktuellt ex ett tidsenligt ihopplock för dåtidens inhemska "turismarknad". Liten sammanställning finns här: http://oceanictime.blogspot.se/2011/03/zlatoust-192-chs-vodolaz.html?m=1
Det förekommer också en hel del nyproducerade varianter, huga...

Som sagt, åbäket ska säljas..
image.jpg

Forumets tyngsta.. ehh.. åbä..öhh klocka..
Det finns rätt mycket info att plöja om du googlar på zlatoust men såvitt jag har orkat tillgodogöra mig och förstått så är aktuellt ex ett tidsenligt ihopplock för dåtidens inhemska "turismarknad". Liten sammanställning finns här: http://oceanictime.blogspot.se/2011/03/zlatoust-192-chs-vodolaz.html?m=1
Det förekommer också en hel del nyproducerade varianter, huga...

Som sagt, åbäket ska säljas..

Jag tror det är bland det värsta jag har sett, den tangerar "dieselklockan" i grymt *host* klocka ... :D

Min första och sista post på kvällens vintageur.
Hoppas få sälja åbäket imorrn så måste testa och känna tyngden en sista gång.
Tidsenlig vintage och ingen ny reproduktion men inte heller "the real deal"..
image.jpg

Det är en tung pjäs Solvik!
Original är väldigt ovanligt och det är en djungel att hitta till rätt!

Tillbaka
Topp