• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Har följt er här på klocksnack ett tag och tycker ni verkar vara ett trevligt sällskap så jag får väl bidra med något - ett gammalt militärur är väl ok i denna kategori?

Vertex w.w.w. (Mark X) cal 59

Skickat från min iPhone.
Fin och välkommen! Själv har jag en JLC w.w.w. i lådan, trevliga ur.

Tack, jo, de är fina! Letar själv efter iwc-versionen, alternativt jlc-n, det verket är ju kanske det mest intressanta. Svåra att få tag på bara, det var inte lätt att få hem denna heller, om man ska ha 100% original. Så du får gärna höra av dig om du vill sälja ditt ex ;-)

Skickat från min iPhone.

På lunchutflykten fick Megaquartz-en tjänstgöra som tidtagare.
image.jpg

Tack för "komplimangerna" :D En mycket skön och enkel klocka att bära, extremt bra som bruksklocka då den är gjord för att tåla lite så att säga.
Allt ska vara original om det går tycker jag, och det var det på denna. Om man själv letar efter dessa ska man förutom det man direkt kollar (krona, visare, urtavla etc) dessutom beakta att de tre slutsiffrorna i serienumret på bakboetten ska stämma överens med numret som finns stämplat på ena luggen. I många fall har de fått en annan bakboett, så även om klockans alla delar är original så blir det ändå inte det i slutändan... Och givetvis mycket replikor i omlopp, och en massa ommålade urtavlor som inte är så kul. Hellre lite patina och slitage, än fake eller make-up.

Skickat från min iPad med Tapatalk

Byter till vintage på kvällskvisten. :)
Tar fram den här:

WP_20140614_002.jpg

Som innehåller den här:

WP_20140614_003.jpg

Som innehåller den här:

WP_20140614_004.jpg

Som säger att det är Lördag:

WP_20140614_005.jpg

Så då är det inte mer än rätt att den hamnar här:

WP_20140614_007.jpg

Fick hem boxen i går, är det någon som vet till vilka modeller den användes till och under vilka år. Tror själv att det levererats 1803 i den modellen på slutet men min klocka är från -67. Innerboxen är märkt 53 0001 i botten.
Här är mitt boxuppackningsinlägg från i går.
https://klocksnack.se/threads/vad-gör-du-just-nu-tråden.4964/page-261#post-528268

Är det någon som vet hur ett fullset för en 1803 från sista halvan av 60-talet sett ut?

Tack för "komplimangerna" En mycket skön och enkel klocka att bära, extremt bra som bruksklocka då den är gjord för att tåla lite så att säga.
Allt ska vara original om det går tycker jag, och det var det på denna. Om man själv letar efter dessa ska man förutom det man direkt kollar (krona, visare, urtavla etc) dessutom beakta att de tre slutsiffrorna i serienumret på bakboetten ska stämma överens med numret som finns stämplat på ena luggen. I många fall har de fått en annan bakboett, så även om klockans alla delar är original så blir det ändå inte det i slutändan... Och givetvis mycket replikor i omlopp, och en massa ommålade urtavlor som inte är så kul. Hellre lite patina och slitage, än fake eller make-up.

Tack för "komplimangerna" En mycket skön och enkel klocka att bära, extremt bra som bruksklocka då den är gjord för att tåla lite så att säga.

Det är en mycket fin klocka och stora gratulationer till den!:)

Fin och välkommen! Själv har jag en JLC w.w.w. i lådan, trevliga ur.
Tack, jo, de är fina! Letar själv efter iwc-versionen, alternativt jlc-n, det verket är ju kanske det mest intressanta. Svåra att få tag på bara, det var inte lätt att få hem denna heller, om man ska ha 100% original. Så du får gärna höra av dig om du vill sälja ditt ex ;-)

Tillbaka
Topp