• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Fender59

Patek
2-Faktor
Seamaster
DSC_1238.jpg
 

evki

Audemars
2-Faktor
Mitt första inlägg här medan jag väntar på en klocka från denna katalog :) Superspännande att ha köpt min första vintage som uppfyller alla mina krav gällande skick :hungry: Var inte lika lätt att köpa den som det måste hade varit på 40-talet.

0B703BD8-0BF3-4115-9934-5DE7DF8CADB8.png
 
Senast ändrad:

Compiss

Patek
2-Faktor
Säker? :rolleyes:
Se innerringens märken och lite kladdig lumeplupp är väll identisk med min nedan (utom insert men det byttes ju mot en annan i samlingen när den kom) :pompus:

IMG_0536.JPG


Jag säger dock inte du har fel :D
Din var faktiskt den första jag köpte. Insertet finns givetvis kvar och det var @Minuteman som servade den och bytte insert samtidigt. Och med den klockan startade mitt samlande av 6139or, galenskapen med klockor i övrigt startade givetvis tidigare :)

Så jag vet inte om jag skall tacka dig eller vara förbannad på dig....det har blivit dürrrrt;) men jäkligt kul resa genom alla 6139or
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Din var faktiskt den första jag köpte. Insertet finns givetvis kvar och det var @Minuteman som servade den och bytte insert samtidigt. Och med den klockan startade mitt samlande av 6139or, galenskapen med klockor i övrigt startade givetvis tidigare :)

Så jag vet inte om jag skall tacka dig eller vara förbannad på dig....det har blivit dürrrrt;) men jäkligt kul resa genom alla 6139or

Oh fan det visste jag inte! Fick för mig du hade fler innan men se där, var ju iof över två år sedan och jag har minne som en guldfisk hehe :)

Hmm jag väljer att du tackar mig hehe :D
 
Topp