Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack! Har inte kunnat ta av den sen jag kom hem, den blir helt sjuk i kvällsljusVilken drömklocka!
Vad spännande!Mitt första inlägg här medan jag väntar på en klocka från denna katalog Superspännande att ha köpt min första vintage som uppfyller alla mina krav gällande skick Var inte lika lätt att köpa den som det måsta var på 40-talet.
Vad spännande!
Har du någon bild på klockan att dela?
Ser grym ut Vad mäter den?Tack!!
Bara den som säljaren hade tagit. Bättre bilder kommer när jag har fått klockan
Ser grym ut Vad mäter den?
Bra storlek Lägg gärna upp fler bilder då klockan har landat hos digDrygt 34mm. Den största modellen från katalogen
Grymt! Välkommen till mögelträsket!Tack!!
Bara den som säljaren hade tagit. Bättre bilder kommer när jag har fått klockan
Jag sätter 100 spänn på att den coolaste killen (och han som garanterat var killen du skulle fråga om du ville ha tag på bästa drogerna) på varje klockföretag på 70-talet var den som var ansvarig index-designer.Seamaster från 1972
Snyggt!
Min första 6139 och startskottet på all galenskap.
Din var faktiskt den första jag köpte. Insertet finns givetvis kvar och det var @Minuteman som servade den och bytte insert samtidigt. Och med den klockan startade mitt samlande av 6139or, galenskapen med klockor i övrigt startade givetvis tidigareSäker?
Se innerringens märken och lite kladdig lumeplupp är väll identisk med min nedan (utom insert men det byttes ju mot en annan i samlingen när den kom)
Jag säger dock inte du har fel
Din var faktiskt den första jag köpte. Insertet finns givetvis kvar och det var @Minuteman som servade den och bytte insert samtidigt. Och med den klockan startade mitt samlande av 6139or, galenskapen med klockor i övrigt startade givetvis tidigare
Så jag vet inte om jag skall tacka dig eller vara förbannad på dig....det har blivit dürrrrt men jäkligt kul resa genom alla 6139or
Tack......Oh fan det visste jag inte! Fick för mig du hade fler innan men se där, var ju iof över två år sedan och jag har minne som en guldfisk hehe
Hmm jag väljer att du tackar mig hehe