Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fin calypso men tråkigt med relumen. När jag hade in min på reparation så gick lumen i timvisaren i småsmulor. Som tur hade urmakaren vett att inte reluma på eget bevåg.Den här lille dykarn är tillbaka från service. Tim- och minutvisaren blev relumade utan min tillåtelse vilket är trist som fan, men skönt att ha den tillbaka!
![]()
Fin! Men synd... Urmakaren sa ingenting?Den här lille dykarn är tillbaka från service. Tim- och minutvisaren blev relumade utan min tillåtelse vilket är trist som fan, men skönt att ha den tillbaka!
![]()
TackFin! Men synd... Urmakaren sa ingenting?
Den är ju så sjukt bra den där..Handla klappar hela dan...
![]()
Jisses vad irriterande, och ja - en vanlig service ska vara en vanlig service, alltså service av verk och byte av packningar om inget annat nämns tycker jag.TackNej han mailade och skrev "nu har jag servat din klocka, visarna såg så tråkiga ut så jag relumade dem...".
Riktigt trist att man ska behöva speca vad som inte ska göras, trots att man bara ber om en vanlig service.
Ajdå. Hur såg det ut innan? Tyvärr måste man vara överdrivet tydlig när man lämnar ut till urmakare. Sällan dom har samma värderingar som vintagenördar när det kommer till renoveringar.TackNej han mailade och skrev "nu har jag servat din klocka, visarna såg så tråkiga ut så jag relumade dem...".
Riktigt trist att man ska behöva speca vad som inte ska göras, trots att man bara ber om en vanlig service.
Snyggt fiskat på tratten
Tack. Såg ommålad ut på bilderna på auktionen, men måste varit något fel på bilderna eller personens kamera. Ser helt annorlunda ut i verkligheten.Snyggt fiskat på tratten![]()
Tyckte också det. Var sugen på att buda men avstå pga att tavlan såg fishy ut. Riktigt cool!Tack. Såg ommålad ut på bilderna på auktionen, men måste varit något fel på bilderna eller personens kamera. Ser helt annorlunda ut i verkligheten.
Var nära att avstå jag med. Tror det var kameran eller ytrepor i glaset som gjorde att den fick konstiga reflektioner så att texten såg utsmetad ut. Skitkonstigt ärligt talat. Men supernöjd nu!Tyckte också det. Var sugen på att buda men avstå pga att tavlan såg fishy ut. Riktigt cool!
Man ska väl aldrig säga aldrig, men just nu föredrar jag klockan framför en extra njure.Du råkar inte vara i behov av en njure och en ansenlig summa pengar?
Förstår detVar nära att avstå jag med. Tror det var kameran eller ytrepor i glaset som gjorde att den fick konstiga reflektioner så att texten såg utsmetad ut. Skitkonstigt ärligt talat. Men supernöjd nu!
2,2Förstår detGjorde en del för priset kan jag tänka mig. Får man fråga vad den gick för?
Man ska väl aldrig säga aldrig, men just nu föredrar jag klockan framför en extra njure.![]()
Grattis
Grattis, jättefin! Fina klockor från Omegas premiumlinje. Din är en ref 168.004 (sk hidden crown) från mitten av 1960-talet. Modellen kallas i klockkretsar för Pie pan pga tavlan och dess fasningar. Extra roligt för dig med svart tavla som är lite ovanligare och än mer eftertraktad. Och än roligare att det sitter på en orginallänk som i sig är rätt värdefull. Klockan du har där är lätt värd +10k. Modellen som kom efter 1966 ref 168.005 ska vara designad av klockindustrins främsta designer, Gerald Genta. Rätt lika, kanske var han inblandad här med?Någon vänlig själ som kan hjälpa mig? Fick denna idag av min sambos morfar.
Vet bara att det är en Omega Constellation och kanske från 60-talet?
![]()
![]()
![]()