Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Oavsett märke, så är den väldigt läcker!Hittat idag. Någon som kan tänkas veta vad detta kan vara? 60-tal kanske? Står incabloc waterproof antimagnetic swiss made på baksidan. Ca 33 mm utan krona. Relativt fint skick tycker jag, men sekundvisaren har som synes lossnat. Den tickar och går vid uppdrag, har dock ej kollat tidhållning/uthållighet (plus att den förstås förr eller senare fastnar på egen lös visare) Värt att lämna in? Om inte annat för att få dit sekundvisaren?
Fantastiskt fin klocka med ett underbart plexi!Vintagesamlingen ( jag är ingen samlare) växer med en med kul tavla.
Oavsett märke, så är den väldigt läcker!
Stål eller kromad? Jag har spanat på dom där själv, men varenda jag hittat har varit kromad mässing...Vintagesamlingen ( jag är ingen samlare) växer med en med kul tavla.
Antar att en urmakare måste ta reda på caliber på urverket för reservdelar etc.Tack! Tyckte jag med Finns det någon annan tråd jag borde posta i för att luska vidare, eller är det bara att lämna in den för att få dit visaren? Om urmakaren måste öppna baksidan för att sätta dit visaren, kan jag då be om ett foto på urverket eller en gissning på märke/årtal eller är det separata tjänster? Tack för hjälpen
Vilket skick!Guldtisdag?
Jag var tvungen att titta efter och boetten är i rostfritt stål. Här är baksidan.Stål eller kromad? Jag har spanat på dom där själv, men varenda jag hittat har varit kromad mässing...
Grymt! Skönt att veta att dom existerar i stålboett iallafall!Jag var tvungen att titta efter och boetten är i rostfritt stål. Här är baksidan.