Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack! Jag är sjukt nöjd Behöver dock service. Automatiken funkar dåligt och sprinten som sagt fast så kan inte ställa in Geneva som hemma. Tips på sevare?Inte lite avundsjuk... Sjukt fin och får mig verkligen inte mindre taggad att skaffa en själv. Står fast vid att detta är en av de finaste klockmodellerna någonsin, alla kategorier.
Stort grattis x 2Tjena KS!
Varit lite låg aktivitet från mig senaste veckan. Det är nämligen så att vi fått en magisk liten son!
Som om inte det vore nog kom Tissoten hem nästan samma dag
Den tickar på och tavlan (som inte ges rättvisa på bilden) är sjukt bra! Bättre än väntat och jag ser inte ens oxideringen som man kunde se på vissa index på auktionsbilderna.
Dock två problem:
1, sprinten för låsning av tidszonskivan verkar fastnat så kan inte ställa in hemtidszon. Det får väl fixas på service vad det lider men ett mindre men mer ”akut” problem
2, Något pulver bestämde att det var en bra lösning av bryta av bandstiften, så i två hål satt det en liten bandstiftrest. Fick bort den ena med en liten nål men inte lyckats med den andra än. Den sticker lixom inte ut så kan inte ta en tång/pincett...
Edit: om någon här känner sig kompetent nog att serva denna är det bara att dra ett PM!
Med vänlig hälsning,
En lycklig men trött ANALOGUE
Grym!Longines på gris idag
Tack! Vet tyvärr inteGrym!
Vad är det för ref?
Underbara nedkomster! Och vilken Patina! Nu väntar vi på historien bakom detta ur. Du får skicka mig ett PM! Jag tror att smågrabbarna och manschettfolket härinne inte klarar historierna om bordellerna, smugglingshistorierna och barslagsmålen som sjöfolket genom tiderna upplevt - det var roligare förrTjena KS!
Varit lite låg aktivitet från mig senaste veckan. Det är nämligen så att vi fått en magisk liten son!
Den tickar på och tavlan (som inte ges rättvisa på bilden) är sjukt bra! Bättre än väntat och jag ser inte ens oxideringen som man kunde se på vissa index på auktionsbilderna.
Dock två problem:
1, sprinten för låsning av tidszonskivan verkar fastnat så kan inte ställa in hemtidszon. Det får väl fixas på service vad det lider men ett mindre men mer ”akut” problem
2, Något pulver bestämde att det var en bra lösning av bryta av bandstiften, så i två hål satt det en liten bandstiftrest. Fick bort den ena med en liten nål men inte lyckats med den andra än. Den sticker lixom inte ut så kan inte ta en tång/pincett...
Edit: om någon här känner sig kompetent nog att serva denna är det bara att dra ett PM!
Med vänlig hälsning,
Wow stort grattis i dubbel bemärkelse! Det går bra nu!Tjena KS!
Dock två problem:
Med vänlig hälsning,
HahaUnderbara nedkomster! Och vilken Patina! Nu väntar vi på historien bakom detta ur. Du får skicka mig ett PM! Jag tror att smågrabbarna och manschettfolket härinne inte klarar historierna om bordellerna, smugglingshistorierna och barslagsmålen som sjöfolket genom tiderna upplevt - det var roligare förr
Läcker!Eterna torsdag
Meh avis! Jättefin!
Nyinkommet på armen idag. Nöjd!
F.n vara snygg, den ska jag hålla utkik efter. Vet du hur det finns med reservdelar när det e dax för service?
Har du koll på vilka år dessa tillverkades? Har köpt ett gammalt hus I Bergkvara där en gammal ägaren var urmakare och var verksam till vad jag hört ca 1948. Jag ärvde en Tissot pointredate av morfar (han dog när jag var typ 6 år, så fick den inte direkt av honom, utan 35Underbara nedkomster! Och vilken Patina! Nu väntar vi på historien bakom detta ur. Du får skicka mig ett PM! Jag tror att smågrabbarna och manschettfolket härinne inte klarar historierna om bordellerna, smugglingshistorierna och barslagsmålen som sjöfolket genom tiderna upplevt - det var roligare förr
Tackar! Det tog ett tag innan sökandet gav utdelning och jag hann bomma ett par på auktion, senast i helgen. Är de verkligen så ovanliga?Meh avis! Jättefin!
Skit, var inlägget ovan jag skulle citera som hade liknande TissotHar du koll på vilka år dessa tillverkades? Har köpt ett gammalt hus I Bergkvara där en gammal ägaren var urmakare och var verksam till vad jag hört ca 1948. Jag ärvde en Tissot pointredate av morfar (han dog när jag var typ 6 år, så fick den inte direkt av honom, utan 35år senare av farsan, där den legat orörd i en låda) Nu servade o redo
Riktigt fin klocka! Kan tyvärr inte hjälpa dig med datering, såvitt jag vet började de tillverkas någon gång under andra världskriget och de yngsta ex jag har varit från -49, typ. Fast någon här kommer säkert att kunna ge bättre svar än så!Har du koll på vilka år dessa tillverkades? Har köpt ett gammalt hus I Bergkvara där en gammal ägaren var urmakare och var verksam till vad jag hört ca 1948. Jag ärvde en Tissot pointredate av morfar (han dog när jag var typ 6 år, så fick den inte direkt av honom, utan 35år senare av farsan, där den legat orörd i en låda) Nu servade o redo