• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Pictor

Audemars
image.jpeg
Kupad hand tänder Citygnistan....
 

frere

Audemars
2-Faktor
image.jpeg
NGCASD , puh! många namn, tur att man kan använda förkortningar.
Enicar Sherpa Duper Dive - 144.35.02
EEEF224D-D38F-476E-862A-0EF5388CC92D.jpeg
Har haft en längre vintage-svacka, en sån där det känns som att jag redan testat allt kul som är billigare än en hygglig familjebil. Slökollar tråden...och så visar ni plötsligt sånt här godis! Mums. Vintagespåret kanske inte är helt kört ändå, tack för inspirationen:)
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Har haft en längre vintage-svacka, en sån där det känns som att jag redan testat allt kul som är billigare än en hygglig familjebil. Slökollar tråden...och så visar ni plötsligt sånt här godis! Mums. Vintagespåret kanske inte är helt kört ändå, tack för inspirationen:)
Tack själv för glada tillrop:)
Helt klart en kool klocka, bär riktigt bra trots sina 41mm.
Känner igen mig i det du skriver, efter en stund när allt har provats är det bara börja om, men då verkar allt ha blivit dyrare:nailbiting:
 

Astrakhan

Cartier
2-Faktor
Tycker den är överskattad, men det är det fina med vintage. Finns så mycket att välja emellan. Dock kul att Hodinkee säger att man kan hitta dem under 1000 dollar...

Ja tycke och smak som bak. Äldre Omega-dressarna generellt prisvärda jämfört med nyprod, och relativt De Ville, 600, Genève så är 30 rimligtvis underskattad. I Sverige ju vanligare med just dessa 30 så antagligen delorsak till skillnad i Hodinkees prisskattning jämfört med din.
 
Senast ändrad:
Topp