Jäkla kool den därCertina DS och första soliga dagen i Sthlm på länge
![]()
Är det orginallänk?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jäkla kool den därCertina DS och första soliga dagen i Sthlm på länge
![]()
Så snygg!!Trots allt torsdag...
![]()
Yesbox! Undrar om det är GF som tillverkat denna? Någon som vet? Den är märkt ”Certina” på spännet.Jäkla kool den där
Är det orginallänk?
Ryktet säger väl att det ska finnas drivor av NOS-Atlantic-delar i Norberg!? Du måste gå på skattjakt i byn och förhöra dig bland de äldre. Gå till hemmet och drick kaffe och luska fram vilka som jobbade på Atlanticfabriken så är snart skatten din!Köpte denna av @TibbeTabb. Skoj med en klocka som mycket väl kan vara såld i Norberg.
![]()
Synd på bandhornet.
![]()
Kvalitetsur!
![]()
![]()
Tack @Aquastaren för tipset!
Nu vill jag h en Atlantic dykare!![]()
Grattis och välkommen i Gänget!Köpte denna av @TibbeTabb. Skoj med en klocka som mycket väl kan vara såld i Norberg.
![]()
Synd på bandhornet.
![]()
Kvalitetsur!
![]()
![]()
Tack @Aquastaren för tipset!
Nu vill jag h en Atlantic dykare!![]()
Gör dom nya klockor här...?Sköna 60-talsformer.
![]()
![]()
Just detta har jag redan fått i uppdrag av @AquastarenRyktet säger väl att det ska finnas drivor av NOS-Atlantic-delar i Norberg!? Du måste gå på skattjakt i byn och förhöra dig bland de äldre. Gå till hemmet och drick kaffe och luska fram vilka som jobbade på Atlanticfabriken så är snart skatten din!
Lycka till!
Länge leve Bergslags-Rolex.![]()
Då är det alltså NOS-klockor som ligger i en källaren någonstans i byn. Eller så tömdes allt i ett av alla gruvhålen.Just detta har jag redan fått i uppdrag av @Aquastaren
Tror dock inte att det fanns någon fabrik i Norberg. Bara en distributör eller möjligen generalagent.
Den källaren skulle vara skoj att hitta!Då är det alltså NOS-klockor som ligger i en källaren någonstans i byn. Eller så tömdes allt i ett av alla gruvhålen.![]()
Nu saknar du ju inte motivation att gräva vidare!Den källaren skulle vara skoj att hitta!