• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Husse

Patek
Stiligt värre!

Oj, vilken tavla!

Fortfarande väldigt nöjd md min :)
0E032D72-462B-4240-A72B-634798693FCF.jpeg
Gillart!
Snygga, behagliga på armen och mycket trevligt prisläge, riktigt bra vintage, helt enkelt! :)
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
GOOOD MOOORNING VIINTAAGE! - Riktigt så pigg är jag inte efter 12 timmars nattpass - men här kommer en halvdan bild på en våffla i lämningarna från nattens snöstorm. Vad är egentligen poängen med att bo allra längst söderut om det ändå ska vara snöstorm i Mars? :mad:;)
F4E0C6BF-093E-4A7A-9C9F-DFEBB6C0AC5C.jpeg
 

kalle71

Omega
Certina DS från 86 eller 87. Hoppas att klockan inte är för ny för att posta här. Jag har en filosofisk fundering i samband med klockan. Jag fick klockan av mina föräldrar när jag var runt 15 år. Den användes dagligen i flera år. Den används fortfarande när jag behöver något tåligare på handleden. Den har badat i havet. Den har varit med och bytt generator på bilen (jävligt trångt åt händerna). Den har varit norr om 80:e breddgraden. Den har varit söder om ekvatorn. Och den har skrapmärken i boetten (klockan två) efter att ha smakat asfalt i en motorcykelolycka. Funderingen är om klockan är vintage? (För mig alltså.)

Certina DS.jpg
 
Topp