• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hittade en gammal Seiko
328D9891-E4E9-4674-8189-4F6D7E3F9E7A.jpeg
 

Brahms

Breitling
Tourist. 50-tal (gissar jag). 35mm utan krona. Glaset är lite löst och kronan är knappast original men herregud vad den är vacker och herregud vad den behöver servas! Går dock bra än så länge, om än en aning fort.
Bilden av urverket (Arogno A151) är säljarens (jag öppnar inte klockor, jag är nybörjare). Och remmen är en Birkenstock Rodeo, snyggaste/skönaste remmen jag haft (inte för att jag har haft så många, jag är nybörjare).
Sa jag att jag är nybörjare?
1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.jpg
 

Husse

Patek
Tourist. 50-tal (gissar jag). 35mm utan krona. Glaset är lite löst och kronan är knappast original men herregud vad den är vacker och herregud vad den behöver servas! Går dock bra än så länge, om än en aning fort.
Bilden av urverket (Arogno A151) är säljarens (jag öppnar inte klockor, jag är nybörjare). Och remmen är en Birkenstock Rodeo, snyggaste/skönaste remmen jag haft (inte för att jag har haft så många, jag är nybörjare).
Sa jag att jag är nybörjare?
1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.jpg
Må så vara att du är nybörjare, men känsla för vackra klockor har du! :)
Allt är perfekt på den du!
Patinan, storlek, bandhorn och typsnitt!
Grattis!!
 

Brahms

Breitling
Må så vara att du är nybörjare, men känsla för vackra klockor har du! :)
Allt är perfekt på den du!
Patinan, storlek, bandhorn och typsnitt!
Grattis!!
Tack! Jo, jag vet, jag håller med! Får nån sorts mental orgasm varje gång jag ser den. Kan titta på den säkert fyra, fem gånger innan jag begriper hur mycket klockan är.
 
Topp