• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Citizen Exceed HAQ, +/- 10 SPY

IMG_3922.JPG

Ny lysmassa? Sett så kladdig svart text tidigare? Kan inte 2400 så därför jag undrar.
Nej ingen ny lysmassa, ser lite grön ut på bild men mer brun irl ,
Ja har sett så kladdig text förr ja , pga av att det är så mkt radium i dessa, det är väll antagligen därför tavlorna åldras väldigt ofta på dessa

Nej ingen ny lysmassa, ser lite grön ut på bild men mer brun irl ,
Ja har sett så kladdig text förr ja , pga av att det är så mkt radium i dessa, det är väll antagligen därför tavlorna åldras väldigt ofta på dessa
Radium påverkar inte texten. Lysmassan var inte speciellt snyggt pålagd. Aldrig sett grön lysmassa på gamla Omegor.
Ser annorlunda ut i texten.

Radium påverkar inte texten. Lysmassan var inte speciellt snyggt pålagd. Aldrig sett grön lysmassa på gamla Omegor.

Sa att den ser grön ut på bild, men att den inte är det .
ja precis de ser nästintill aldrig likadana ut ..
Kanske inte påverkar texten direkt men den påverkar tavlan som trycket är fäst på, så inte omöjligt att texten kan förändras med tavlan..

Senast ändrad:

Kan bero på att bilden blir i sämre kvalitet än vad jag har på mobilen,ser inte lika kladdig ut i luren. kan skicka en bild på mail om du vill undersöka närmare ;)
Hur som så är den köpt av den ursprungliga ägaren, och den har legat i en låda i flera år. Aldrig varit inne på service så isf har han målar hemma själv :)

Senast ändrad:
Din misstanke kan stämma, det var länken jag ville åt. Får tacka för att du inte gick högre isf :)
Jag var ute efter den för hela klockan även om länken var lite hårt polerad i mitt tycke. Men har förstått att det inte kryllar av originallänkar. Gick inte högre pga att jag är lite försiktigt då ja rätt grön inom vintage.

Men ja, skönt att den kom till rätt forum ändå :)

Det blir påskklockan idag igen!
Har fler skidremmar, svartröd och ett par jättegamla i canvas, med ett plåtskydd på tygspetsen, lite lagom slitet och härlig ytrost!
Dom är bredare än det gula bandet!
30AFF33C-EFD9-4E8C-A00A-6A8DB5108BBD.jpeg
A313EF03-16AB-43BA-96DC-7964E1046783.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp