• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Psykel

Patek
Drott avslutar min sportirsvecka! Tyvärr har jag inte många Certina, @ittam. Funderar dock på 30-talsvecka! Eller kanske 70-talsvecka, för att slippa en del överlappning med sporturen.
DBDEB966-E4A8-40DC-93B5-C9C50F8549EB.jpeg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ja, tänkte väl (å andra sidan skulle det inte förvåna mig om du införskaffade flera). Riktigt riktigt fin, men jag hade burit den på att annat band. Denna känns för blank och grov/enkel
Hittar jag bara en vettigt prissatt i platina så... tycker detta bandet är nära perfekt, klart bäst hitintills. Inte direkt blankt och i lagom vardagligt snitt för Santos. De är ju lite grövre tuffare är de andra även om Dumont är stört tunn. Har dock ett viklås i guld till den så kanske att man borde fixa band till det. Tittar man tillbaka på vad Cartiers och många guldur satt på förr så var det inte lika uppklätt som vi har idag. Iaf vad jag uppfattat.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Hittar jag bara en vettigt prissatt i platina så... tycker detta bandet är nära perfekt, klart bäst hitintills. Inte direkt blankt och i lagom vardagligt snitt för Santos. De är ju lite grövre tuffare är de andra även om Dumont är stört tunn. Har dock ett viklås i guld till den så kanske att man borde fixa band till det. Tittar man tillbaka på vad Cartiers och många guldur satt på förr så var det inte lika uppklätt som vi har idag. Iaf vad jag uppfattat.
Tycker att bandkombon är grym. :)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Hittar jag bara en vettigt prissatt i platina så... tycker detta bandet är nära perfekt, klart bäst hitintills. Inte direkt blankt och i lagom vardagligt snitt för Santos. De är ju lite grövre tuffare är de andra även om Dumont är stört tunn. Har dock ett viklås i guld till den så kanske att man borde fixa band till det. Tittar man tillbaka på vad Cartiers och många guldur satt på förr så var det inte lika uppklätt som vi har idag. Iaf vad jag uppfattat.
Jag förstår visst tänket, men tänker mig ett mattare ”nubuck”-aktig Peccary/baby pig som mitt nedan
CE835C45-C8D4-4387-9056-68306515DCFE.jpeg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vi har nog olika åsikter i frågan helt enkelt. Jag tycker ditt band ser ut att passa bättre på en gammal grövre vintageklocka från fyrtiotal. Tror denna typ som är tunnt, mjukt och nätt hade funkat
Vad är det som får dig att tycka detta? Det är ett väldigt nätt och elegant band. Ostoppat, tunt, solitt och rejält avsmalnande. Bara nyfiken, vi behöver ju knappast vara överens.
 
Topp