• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Trevlig helg mögelvänner :)

20180525_111401.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
En sliten kollega och jag knegar på:
15272475733091767760356.jpg

Blåmögelost är gott
PS. Det här med att ta bilder på klockor gör (ibland) att man ser mycket nytt på ex urtavlan
Härligt härjad rackare! Har själv en mycket trevlig Bravur :) Men kollega är väl att ta i, eller är din kronmärkt eller "myndighetsmärkt" på något sätt?
 
20180525_133727.jpg
Den här lilla Omegan trillade nyss in med posten. Tror den är från ca 76-77? Saknar tyvärr datumramen men den var ju gratis så det får väl gå . Jag kom på för ett par veckor sedan att en av min frus släktingar i England är urmakaren. Frågade om han hade några ur liggandes. Då skickade han den här som en kund aldrig hämtade upp för ca 10 år sedan. Orginal rakt igenom. Fridens
 

Bogatir

Cartier
Hahaha "Peniz"?
Oavsett vad den heter så börjar jag bli svag för de äldre El Primeromodellerna, vad är det för årtal på denna?
Tja! Den har Model Depose och det betyder att det är en av de tidigare Rainbow-modellerna, någonstans runt -92? De första modellerna hade tydligen Luminova och de bytte senare till tritium, efter -96 tror jag. Det är lite udda?! Länken är bisarrt välgjord!
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Tja! Den har Model Depose och det betyder att det är en av de tidigare Rainbow-modellerna, någonstans runt -92? De första modellerna hade tydligen Luminova och de bytte senare till tritium, efter -96 tror jag. Det är lite udda?! Länken är bisarrt välgjord!
Ja just det så heter dom, vill minnas att det finns en som har mer färger på tavlan också. De bytte alltså åt ”fel håll”?
 

Bogatir

Cartier
Ja just det så heter dom, vill minnas att det finns en som har mer färger på tavlan också. De bytte alltså åt ”fel håll”?
Ja, Zenith gick liksom bakåt i utvecklingen :) Den som har mer färger är nog en modell som gjordes för franska piloter, den heter Flyback (med flyback-komplikation obviously) och kalibern är El Primero 405 tror jag.
 
Topp