• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

kuma-kun

Audemars


Fotar endast med telefon i dagsljus numera och nu är det kväll så kan bara bjussa pa en bild till från tidigare idag.
Kanske kan försöka ta mer nån annan dag om intresse finns.

41458987175_895e1ae58b_b.jpg
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Alkoholfritt då?! Inget fyllestyrning av gräsklipparen hoppas jag?! ;)
Jag tänkte nog att jag gjort mig förtjänt av en öl när jag är klar, öl och motorer är aldrig en bra kombo.

Förresten, vad har du för länk på din? Letar efter en lite rejälare till min City då claspen är lite dålig. Eller det går såklart att byta bara den men har inte hittat någon jag tycker passar.
Jag letar egentligen också länk till min, jag tycker denna är lite för kraftig, det är en länk som vanligtvis sitter på en Seiko 80tals dykare. Jag vet ju att det finns fler citys på forumet så det vore intressant att höra hur andra löst det.
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Jag tänkte nog att jag gjort mig förtjänt av en öl när jag är klar, öl och motorer är aldrig en bra kombo.


Jag letar egentligen också länk till min, jag tycker denna är lite för kraftig, det är en länk som vanligtvis sitter på en Seiko 80tals dykare. Jag vet ju att det finns fler citys på forumet så det vore intressant att höra hur andra löst det.
För kraftig säger du... hmm. Min länk kanske inte är för klen ändå, är nog bara låset som inte riktigt håller måttet. Jag hade min länk liggande i lådan när jag köpte klockan och var den kommer från vet jag inte då den är omärkt. Men ett bättre lås måste fixas.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
För kraftig säger du... hmm. Min länk kanske inte är för klen ändå, är nog bara låset som inte riktigt håller måttet. Jag hade min länk liggande i lådan när jag köpte klockan och var den kommer från vet jag inte då den är omärkt. Men ett bättre lås måste fixas.
Ja den är lite för tjock, det harmoniserar inte med klockan riktigt. Vill minnas att @Rozzy och @Pictor bla har en, så jag hoppas på att man kan få se fler exempel på Citys på länk. Men om det är MRPSA boett så lär man väl kunna titta på en uppsjö av andra märken också.också.
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Ja den är lite för tjock, det harmoniserar inte med klockan riktigt. Vill minnas att @Rozzy och @Pictor bla har en, så jag hoppas på att man kan få se fler exempel på Citys på länk. Men om det är MRPSA boett så lär man väl kunna titta på en uppsjö av andra märken också.också.
Förstår vad du menar när jag tittat närmare på bilden. Endlänken sitter bra tycker jag men själva länken är kanske lite grov. Min är en vikt modell och lite nättare men låset är tyvärr inte det bästa. Har en tendens att gå upp. Tyvärr ingen bild på själva låset.
3508b84f-4eb7-4b25-ac5e-55ff6c159b7f-jpeg.811179
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Ja den är lite för tjock, det harmoniserar inte med klockan riktigt. Vill minnas att @Rozzy och @Pictor bla har en, så jag hoppas på att man kan få se fler exempel på Citys på länk. Men om det är MRPSA boett så lär man väl kunna titta på en uppsjö av andra märken också.också.
Det skall vara gummi på dessa i mitt tycke. Toolklockor använda för dykning. Du skall kunna dra bandet runt våtdräkten. HK Tropic på mn
7E7072C6-11C7-494A-8F05-DEA2EDB2AA20.jpeg
 
Topp