Aha där ser man. 1680 är trevliga
Hade aldrig kommit i kontakt med en sådan innan så det var en trevlig överraskning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Aha där ser man. 1680 är trevliga
38mm?Inga konstigheter, köper mina klockor från farbröder i skinnväst som alla andra. Vet tyvärr inte så mycket mer än att det är en Nicolet med L248. Urtavlan och visarna påminner om Doxa T-Graph och precis som Doxan finns den även med svart och grå urtavla.
41 mm, 22 mm lugs.
Fantastiskt!41 mm, 22 mm lugs.
Det är en Seiko 7016-8001. Storleken är ca 37 mm inklusive kronan (som i stort sett inte sticker utanför boetten). Mer läsning om klockan finns bland annat på den sida där jag fick upp ögonen för modellen:Den där har jag inte sett förr. Kan du berätta lite om den? Vad har vi för referens, verk och storlek?
Welcome back