Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Och ett bredare band antar jag?
Sant att det är lättare, men jag stör mig nästan alltid när bandet är för smalt.Stör inte mig om ngn millimeter över och lättare att ta av utan att skada bandet.
Ny kunskap för mig! En tackar!1970 när Seiko började sälja kvartsklockor så stod det bara Quartz på tavlan och dom var ordentligt dyra men redan efter ett par år började dom att införa olika kvalitetsnivåer på kvartsklockor ochså.
QR, QZ och QT och QT var bäst specade, exportversionerna hette 2002, 3003 och 4004 av samma klockor.
Sedan ersattes QT med Grand Quartz och lite lägre blev King Quartz m.m.
QT från 1974.
Där är den igen; tänk om dom stora astronomerna under renesansen hade fått fingrat på den. Man kunde ju konsten att tillverka suptila instrument. Sen kom fickuren med sin oslagbara presition. Alltid trevligt när du visar den. Historisk vingslag, kort sagt !!
Kvällsfipplar. Nytt band i brevlådan. Kan bli bra med lite slitage.
Tufft liv du harVarit en tuff dag, roterat dessa gamlingar. Det var bättre förr, runt 50-talet toppade vi nog.
Den cartier klockan är riktigt fin är de Quartz variant?Varit en tuff dag, roterat dessa gamlingar. Det var bättre förr, runt 50-talet toppade vi nog.
En Jlc dirty dozen.. Den hade man inte tackat nej tillVarit en tuff dag, roterat dessa gamlingar. Det var bättre förr, runt 50-talet toppade vi nog.
O nej, det är en 50-talare med Vacheron-verk. Men visst är det svårt att se skillnaden på dem.Den cartier klockan är riktigt fin är de Quartz variant?
Ja de finns ju välsdigt mycket olika modeller mm på cartier tank :-/ väckte stoort ha begär iallafallO nej, det är en 50-talare med Vacheron-verk. Men visst är det svårt att se skillnaden på dem.
Finns lite hjälp på www.cartiercodex.com om du inte sett sidan. Min är dock för gammal för att finnas med där.Ja de finns ju välsdigt mycket olika modeller mm på cartier tank :-/ väckte stoort ha begär iallafall
Tack för länken,riktigt braFinns lite hjälp på www.cartiercodex.com om du inte sett sidan. Min är dock för gammal för att finnas med där.