• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Startat veckan med omega.
20180618_165814-01.jpeg

Hur daterade du den? Finns det någon bra lista att komma serienummer mot?
Finns nog ingen lista vad jag vet. Ja har samlat bilder på graverade Revue sport bakstycken, genom det får man ett hum om ålder i förhållande till serienr. Denna var lätt då det står contracid på bakstycket och det verkar ha försvunnit under halvåret 39 enligt dom graveringar jag sett. Sen får man ha med i beräkningen att graveringar kan va lite senare än klockan men man ser helt klart en tydlig bild när man kollar alla graveringarna ja samlat på mej :)

Finns nog ingen lista vad jag vet. Ja har samlat bilder på graverade Revue sport bakstycken, genom det får man ett hum om ålder i förhållande till serienr. Denna var lätt då det står contracid på bakstycket och det verkar ha försvunnit under halvåret 39 enligt dom graveringar jag sett. Sen får man ha med i beräkningen att graveringar kan va lite senare än klockan men man ser helt klart en tydlig bild när man kollar alla graveringarna ja samlat på mej :)
Grymt! Det måste du dela med dig av. Skapa en tråd på ämnet så ska jag försöka fylla på med de tre-fyra jag har. Kommer antagligen behöva din hjälp dock.

Tillbaka
Topp