• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Denna har fått nya kläder, dock är länken rätt så skadad, så det får bli jakt på en ny ifall jag trivs allt för bra med kombon :)
B2A9799F-563C-4A36-8F33-9BC56B85C6B3.jpg

Det trevliga med 34 mm med 19 mm breda länkar är ju att de nitade länkarna är mycket billigare. Inte lika snygga kanske men definitivt mer prisvärt.
Helt klart ett plus! Sen tycker jag dessutom att nitade länkar ofta är riktigt coola så jag skulle gärna ha en sån. Det är en sober storlek 34 mm i oysterboett.

5FABBBBD-80FA-402C-B03A-09AFC74BE29B.jpeg
94a så jag kvalar inte in men måste bara berätta om dagens klockspotting. Äldre man kund i butiken hade en 1680 sub i helt otroligt skick. Köpt i Saudi på 70-talet. Hade varit aktiv sportdykare och köpt klockan som ersättning då hans tidigare gått sönder ”den var billigare än Omega alternativen”. Fett case och det vackrast fadade gråa insert jag sett. Index var väldigt vita (var inte rödsub heller) undrar om inte tavlan var service fast han envisades att det enda som bytts vid service var kronan. Grymt att se ett riktigt använt en-ägare ex.
(Sorry, var för blyg för att be om att ta en bild)

Tillbaka
Topp