• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

IMG_20180804_110103_232.jpg

Efter ha ägnat större sommaren åt semivintage och nytt så var det dags att skaffa sig något roligt vintage. Har länge velat ha en gammal militärkronograf med arabiska siffror och hittade nu denna med fasta bandstift och härlig stor boett på 38-39 mm och ganska lång lugg2lugg. Boetten känns igen, men jag kan inte få upp baklocket, behöver en kantig nyckel till den. Verkar vara stål också. Missade posta denna tidigare så det fick bli en gammal bild.
fullsizeoutput_2b75.jpeg

Efter ha ägnat större sommaren åt semivintage och nytt så var det dags att skaffa sig något roligt vintage. Har länge velat ha en gammal militärkronograf med arabiska siffror och hittade nu denna med fasta bandstift och härlig stor boett på 38-39 mm och ganska lång lugg2lugg. Boetten känns igen, men jag kan inte få upp baklocket, behöver en kantig nyckel till den. Verkar vara stål också. Missade posta denna tidigare så det fick bli en gammal bild.
fullsizeoutput_2b75.jpeg
Ta superlim och en mutter, lossa skiten!
Sedan tar du aceton och löser limet med. Kolla bara INNAN att aceton löser det superlim du har hemma! ;)

Ta superlim och en mutter, lossa skiten!
Sedan tar du aceton och löser limet med. Kolla bara INNAN att aceton löser det superlim du har hemma! ;)
Tack för tipset, det är väl plan B. Ska se om jag kan få tag på en nyckel som passar, alternativt ta en skiftnyckel eftersom locket har kanter och ser precis ut som en mutter. Har även annan klocka på väg in med samma baklock.

Tillbaka
Topp