Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tillbaka i arbete efter skön semester.
Möglig krigare som sällskap för att ta sig igenom dagens bestyr.
![]()
Kan medela att sååå möglig är den INTE!Åh, en TG195!
Den tavlan är ju i princip referensbild för hur en fin tropical dial ska se ut. Grym!Halvhygglig GMT idag..
För mig så är det nog den bästa 1675an around. Så där halvgrisigt att säga men jag myser varje gång den är på armen. Brunfärgen skiftar från ljus cola till mörk choklad beroende på vinkel.
![]()
Tack! Det jag gillar med min tavla är att den är i princip perfekt skick och den är lagom tropical. Gillar mer när den är som mjölkchoklad än när den är snudd på orange.Den tavlan är ju i princip referensbild för hur en fin tropical dial ska se ut. Grym!
Visst hade du en 6542 ett tag också?
Hur står sig en bra 1675 mot GMT-graalen?
Kan bara konstatera att jag gillar när det blänker!Nu fick jag glas på mitt projekt, blästrade boetten och slängde på en ny stronk, tycker det blev bra!
![]()
![]()
Kan bara konstatera att jag gillar när det blänker!
Gillar att kolla himlen och molnen i boetten!
En bil ska kunna köras genom att titta på motorhuven, putsning är terapi!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ok!Försökte polera den här men den va i så dåligt skick så den fick genomgå en liten förvandling![]()
Flera riktigt fina bilder där, @StrobomanKan bara konstatera att jag gillar när det blänker!
Gillar att kolla himlen och molnen i boetten!
En bil ska kunna köras genom att titta på motorhuven, putsning är terapi!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack!Flera riktigt fina bilder där, @Stroboman
Ska vi tro datumfönsteret har du ju dessutom inte bara polerat hela dagen utan FEM dagarEfter att ha polerat hela dagen...
Före:
![]()
Efter:
![]()
Efter att ha polerat hela dagen...
Före:
![]()
Efter:
![]()
Ska vi tro datumfönsteret har du ju dessutom inte bara polerat hela dagen utan FEM dagar
Bara fjantar mig så klart, riktigt tjusig och j-vlar vilken skillnad det blev. Snyggt!
Wow! Superfin! Hur gick du till väga? Enbart autosol/polywatch eller startade du med våtslippapper? Har en 6139-6010 som skulle behöva motsvarande behandling, men trodde det enbart var glasbyte som gällde när det var så långt gånget på mineral. Bra jobbat!
Hehe bra jobbat! Man kan ju påskynda det lite med ceriumoxidpasta!Haha va faaan, jag är helt slut här borta
Jag körde våtslippapper och häxans silverputs! 1000, 2000 och slutligen silverputsenDet tar ett par timmar, men helt klart värt det!
Grym!Efter en tung heldag med stenläggning så överraskade Postnord mig positivt, för en gångs skull, genom att leverera denna nästintill perfekta DS2:a! Semesterdatum, men pallar inte ikväll utan quick set![]()
Tack, min första DS, men lär inte bli den sista!
Äckligt bra!Efter en tung heldag med stenläggning så överraskade Postnord mig positivt, för en gångs skull, genom att leverera denna nästintill perfekta DS2:a! Semesterdatum, men pallar inte ikväll utan quick set![]()
Jag försöker skapa affektionsvärde härHehe bra jobbat! Man kan ju påskynda det lite med ceriumoxidpasta!![]()
Tack, jag känner mig nöjd då jag köpte på chans. Två usla bilder tagna på en meters håll var allt jag hade att gå på, men gillar som tur är tvåton lite för mycketÄckligt bra!![]()