• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Passar på att köra denna cooling, så länge den finns kvar :)

20181017_134010.jpg
20181017_134035.jpg

Ja det är en fin bit metall. Färgsättning är riktigt snygg på de här med de vita och blåa visarna tycker jag.
Härlig rakt igenom!
Det är mycket prat om alla sinnessjukt dyra vintageklockor. Det som glöms bort är att det finns så mycket högkvalitativa, roliga, vackra och stora/små klockor för väldigt (i våra kretsar) lite pengar!
Pratade Certina med min uris, som jobbat 20 år hos Omega, han håller 65- och 28- calibrarna för det bästa verken ever!
Lättservade, lättjusterade och otroligt slitstarka! :)

Härlig rakt igenom!
Det är mycket prat om alla sinnessjukt dyra vintageklockor. Det som glöms bort är att det finns så mycket högkvalitativa, roliga, vackra och stora/små klockor för väldigt (i våra kretsar) lite pengar!
Pratade Certina med min uris, som jobbat 20 år hos Omega, han håller 65- och 28- calibrarna för det bästa verken ever!
Lättservade, lättjusterade och otroligt slitstarka! :)
Kan tänka mig att han tyckte det. Om du har sett i fyndtråden hur de här såg ut när jag köpte dem så syns det att de har slitits hårt och inte blivit speciellt omhändertagna. Söndersmältna tätringar och ingrodd skit. Drog igång dem utan att röra mekaniken och den ena tappar 25s/24h och den andra 20 s/24h. Tycker det säger en hel del om verket. Cal 25-65 i denna.

Tillbaka
Topp