• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Husse

Patek
Är det nytt band på den? Om inte så har jag iaf inte tänkt på racinghålen tidigare.
Nja, vet inte om racingband var orginal, bara att den haft det under hela min uppväxt.
När jag hittade den efter pappa, så hade han monterat nåt eländigt Clas Ohlson band i nån brun nyans...
Bytte först ut det till nåt svart Hirshband, men hittade detta på KoS här på KS!
Har suttit ett par år, funderar på att ta mod till mig och byta till svart rocka, är dock rädd att klockan drunknar i ett sånt?!
Vad tror du?
Det går ju att flytta till nån annan klocka ;)
 

MrWonderful

Breitling
Finsällskap i form av Jurij Gagarin på min lördagspromenad!
D0B59A04-F401-4CB2-AEA9-8A94F46618EC.jpeg
Fräck!
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Nja, vet inte om racingband var orginal, bara att den haft det under hela min uppväxt.
När jag hittade den efter pappa, så hade han monterat nåt eländigt Clas Ohlson band i nån brun nyans...
Bytte först ut det till nåt svart Hirshband, men hittade detta på KoS här på KS!
Har suttit ett par år, funderar på att ta mod till mig och byta till svart rocka, är dock rädd att klockan drunknar i ett sånt?!
Vad tror du?
Det går ju att flytta till nån annan klocka ;)
Jag hade nog valt en svart Duke eller Sienna ifrån Hirsch. Möjligen mörkbrun.
Rocka är inte alls tokigt heller, jättehäftigt mönster på dem.
PSX_20181028_095347.jpg
 

Husse

Patek
Tanken har aldrig slagit mig, men @jabla är ju en trevlig och hyvens prick så klockan blir helt plötsligt en trevlig pjäs;)
Ha en trevlig söndag, du och alla andra klocknördar!
Problemet löst! :)
Nu blir det OT!
Fö anser jag att vi ska vara stolta över de två märkena!
Sveriges litenhet till trots så tillverkar vi två av världens absolut bästa lastbilsmärken!
Volvo har dessutom sin entrepenadsida med hjullastare, dumprar och grävmaskiner!
Ha en skön söndag!
 

ittam

Audemars
Problemet löst! :)
Nu blir det OT!
Fö anser jag att vi ska vara stolta över de två märkena!
Sveriges litenhet till trots så tillverkar vi två av världens absolut bästa lastbilsmärken!
Volvo har dessutom sin entrepenadsida med hjullastare, dumprar och grävmaskiner!
Ha en skön söndag!
Hade företagen även haft tvåhjulingar i programmet hade jag med säkerhet haft en från båda bolagen i garaget;)
 
Topp