• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

F1610D41-9A5E-43ED-9A63-A03359166568.jpeg
Kaffepaus och efter att ha sett bilder av @Belmondo och @JohanHLM så måste ju min också med:)

Ha en fortsatt bra dag allesammans!
 
Grym helt enkelt! Kul och grattis! Förstår din fråga i den andra tråden.
Tank - art deco - slutet 20 början 30 tal?
Trettio-tal känns ju logiskt någonstans men den enda klocka jag hittat som visuellt liknar denna är ifrån evakueringsfabriken i Suwa precis efter kriget. Och källorna beskriver Seiko's produktion efter kriget som präglad av stagnation och att man gjorde klockor med "omodern" förkrigs-design. Får se vad som är invärtes, jag är lite ängslig för att pilla själv.
Sen eftersom det är ett ex som jag inte kan hitta nån make till nånstans så får man väl räkna med en viss procents risk att det är nån finurlig franken-pilllare som varit i farten.
 
Trettio-tal känns ju logiskt någonstans men den enda klocka jag hittat som visuellt liknar denna är ifrån evakueringsfabriken i Suwa precis efter kriget. Och källorna beskriver Seiko's produktion efter kriget som präglad av stagnation och att man gjorde klockor med "omodern" förkrigs-design. Får se vad som är invärtes, jag är lite ängslig för att pilla själv.
Sen eftersom det är ett ex som jag inte kan hitta nån make till nånstans så får man väl räkna med en viss procents risk att det är nån finurlig franken-pilllare som varit i farten.
Skulle nog säga tvärtom, gamla Seiko är det väl ingen vettig som kopierar eller gör franken av ;)
Berätta mer när/om du hittar mer info, spännande!
 
Tillbaka
Topp