• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Min första "riktiga" klocka.

3dLKtHz.jpg

Ser fin ut! :) Grattis och välkommen till forumet!

Ps. Lägg upp någon bild i tråden "many faces of vintage Omega" om du inte har gjort det.

Tack! Ändrade storlek på bilden så den inte tog en jäkla plats men du var snabb med din quote :D

Sitter även inne med två stycken ww2 klockor. En Tysk och en Brittisk. Lite good vs evil aktigt hehe.

Dessa tre köptes samma månad när klockintresset kom till liv efter att inte ha brytt mig om klockor alls i jag vet inte hur många år.

Får väll dra en dagens på dom vid ett senare tillfälle!

Den där är riktigt trevlig! Väldans lik en 1016 så klart, men tillräckligt egen för att ha ett berättigande i vilken samling som helst. Och med ett av klockvärldens coolaste namn!
Berätta gärna mer; hur gammal, fyndad, fådd? Varför just en Ranger?

Kul att du tycker om den! Jag köpte den föra ca 5 månader sedan av en person i Tyskland. Klockan är från 1969-1970 och varför det blev just en Ranger är för att jag alltid har haft mycket kärlek till Tudor och älskar verkligen designen på Rangern. Just nu letar jag efter en till ranger utan datum, men har letat ett tag nu utan att hitta någon, så kanske kommer köpa en Rolex Explorer 5500 istället :)

Tillbaka
Topp