Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hoppas ni har fel... Annars har någon förstört den totalt...Fick igår klämma på min chefs arvegods. En GMT Master 1675 (tror jag) från vad hon trodde var sent sextiotal. Ruggigt fin.
Vad menar du? Har noll koll på GMT och tror inte min chef har det heller. Är det serviceravla etc? Eller polering?Hoppas ni har fel... Annars har någon förstört den totalt...
Precis, tror inte det är 1675 baraVad menar du? Har noll koll på GMT och tror inte min chef har det heller. Är det serviceravla etc? Eller polering?
Edit: Du menar reffen? Insåg nu att min chef måste vara helt borta på årtalen
Hoppas ni har fel... Annars har någon förstört den totalt...
Kan man se skillnad på en 16710 och 16760 förutom tjockleken?Vad menar du? Har noll koll på GMT och tror inte min chef har det heller. Är det serviceravla etc? Eller polering?
Edit: Du menar reffen? Insåg nu att min chef måste vara helt borta på årtalen
...Då tycker jag att det ser mer illa ut med datumet.I fucked up! Har inte guld och det är fredag.
Det tar ju typ en månad att skruva fram rätt datum, så det blir ogjort :/...Då tycker jag att det ser mer illa ut med datumet.
Ja det är surt med slow set, man är ju orolig att sabba något hjul också (been there done that).Det tar ju typ en månad att skruva fram rätt datum, så det blir ogjort :/
Den där skulle jag inte ha något emot att äga, grym!...om denna klocka kunde tala, och berätta sin historia. Den har nog sett ett och annat både under och ovanför vattenytan. 1665 Mk I, ”straight m” från slutet av 70-talet.