Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
vintage?
Seiko Chronograph Flight Master SNA413
Platsar kanske inte som " vintage " men den tillverkas inte längre och den som finns ute till försäljning ser ut och komma direkt från 70 taletvintage?
Det finns faktiskt en till sån här tavla som sitter i en 1600. Har sett den i tråden någon gång. Det kanske är den som är jablas?Möjligt att du inte har guld i dag, men jag tror att det där är, tillsammans med @jabla s blåtavlade KS bästa DJ!
Det tar ju typ en månad att skruva fram rätt datum, så det blir ogjort :/
Tricket är att man "ska ha" ett antal klockor i rotation att välja på. Då kan man plocka den som står bäst till med datumet.Ja det är surt med slow set, man är ju orolig att sabba något hjul också (been there done that).
Tavlan ser mkt fin och jämn ut! Härligt! Vill du posta en till bild med mindre glasreflektion kanske?Antimagnetique från 1947.
Möjligt att du inte har guld i dag, men jag tror att det där är, tillsammans med @jabla s blåtavlade KS bästa DJ!
Därför får min ligga till sig en vecka...Det tar ju typ en månad att skruva fram rätt datum, så det blir ogjort :/
Visade sig svårfotograferad. Stod i fönstret och fipplade en lång stund innan jag gav upp och sökte mig till förstoringsglaslampan. Har inget färdigt ljus hemma för sånt här. Tror alla märken och dammkorn är på plexit. Notera hur minut- och sekundindex inte är i linje med varandra. Nästan som på någon italiensk frankenfejkkronograf. Men vem fan skulle orka måla om en Antimagnetique? Jag lutar åt att det beror på lite slappa toleranser i tillverkningen.Tavlan ser mkt fin och jämn ut! Härligt! Vill du posta en till bild med mindre glasreflektion kanske?
Frän. Jag har sett många ommålade Antimagnetiques! Dock har jag inte sett någon lyckas med loggan så bra och tror inte den är ommålad iaf!Visade sig svårfotograferad. Stod i fönstret och fipplade en lång stund innan jag gav upp och sökte mig till förstoringsglaslampan. Har inget färdigt ljus hemma för sånt här. Tror alla märken och dammkorn är på plexit. Notera hur minut- och sekundindex inte är i linje med varandra. Nästan som på någon italiensk frankenfejkkronograf. Men vem fan skulle orka måla om en Antimagnetique? Jag lutar åt att det beror på lite slappa toleranser i tillverkningen.