• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

IMG_9072.JPG
 
Tavlan ser mkt fin och jämn ut! Härligt! Vill du posta en till bild med mindre glasreflektion kanske? :)
Visade sig svårfotograferad. Stod i fönstret och fipplade en lång stund innan jag gav upp och sökte mig till förstoringsglaslampan. Har inget färdigt ljus hemma för sånt här. Tror alla märken och dammkorn är på plexit. Notera hur minut- och sekundindex inte är i linje med varandra. Nästan som på någon italiensk frankenfejkkronograf. Men vem fan skulle orka måla om en Antimagnetique? Jag lutar åt att det beror på lite slappa toleranser i tillverkningen.
85WlTPR.jpg
 
Visade sig svårfotograferad. Stod i fönstret och fipplade en lång stund innan jag gav upp och sökte mig till förstoringsglaslampan. Har inget färdigt ljus hemma för sånt här. Tror alla märken och dammkorn är på plexit. Notera hur minut- och sekundindex inte är i linje med varandra. Nästan som på någon italiensk frankenfejkkronograf. Men vem fan skulle orka måla om en Antimagnetique? Jag lutar åt att det beror på lite slappa toleranser i tillverkningen.
85WlTPR.jpg
Frän. Jag har sett många ommålade Antimagnetiques! Dock har jag inte sett någon lyckas med loggan så bra och tror inte den är ommålad iaf!
 
Tillbaka
Topp