• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Kör såklart nykomlingen
IMG_20190213_143200_525.jpg

Vad ska en ring kosta?
Endast rätt till 69?
Vad jag har hört kunde man få pulsations-ringen som alternativ runt ’69-’70. Står lite mer i den här tråden: https://klocksnack.se/threads/speedmaster-gradue-pour-15-pulsations.73328/#post-1857117
Vad de ska kosta är väl svårt att svara på, hittade en säljare i London som vill ha 3k, det känns väl fullt rimligt tycker jag. Vet inte om man kan få dem från Omega själva om man är lite envis? https://www.ebay.com/itm/Genuine-Om...rentrq:e77a52631680a860064341f7fff8aef6|iid:1

Vad ska en ring kosta?
Endast rätt till 69?

Tror faktiskt att pulsationsringen kan ha kommit som tillval till senare 145.022 också - helt klart en bit in på 70-talet och den ska ha funnits tillgänglig som servicedel länge, vilket förklarar att de fortfarande går att hitta NOS. (Som av en händelse har de dock blivit svårare att hitta sedan DON-bezels blev så jämrans dyra...)

Fanns en tidigare pulsationsbezel t o m 145.012 som nog är ännu vassare faktiskt, med en tunn linje nedanför sifforna.

Tror faktiskt att pulsationsringen kan ha kommit som tillval till senare 145.022 också - helt klart en bit in på 70-talet och den ska ha funnits tillgänglig som servicedel länge, vilket förklarar att de fortfarande går att hitta NOS. (Som av en händelse har de dock blivit svårare att hitta sedan DON-bezels blev så jämrans dyra...)

Fanns en tidigare pulsationsbezel t o m 145.012 som nog är ännu vassare faktiskt, med en tunn linje nedanför sifforna.
Tack! Ska fundera lite men kanske hugger en ring i väntan på klocka... :p
Denna är i min värld så mkt roligare än don så 3k känns ju billigt... :confused:
Sedan en 861 med step dial men fel dnn bezel så kan den bli överkomlig. Speedy känns lite mindre hett nu också...?

Du har säkert rätt vad beträffar tillgängligheten, det låter rimligt och du är ju betydligt mer nednördad på Speedy än jag.:)
Hade du orkat scrolla ner i inlägget jag länkade till skulle du sett att jag där postat en bild på snygg-bezeln med linjen:)

Edit: intressant och lite skönt att ”linje-ringen” var till en äldre ref -jag har trott att det var originalet och att det jag har var ett service-inlägg!

Senast ändrad:
Du har säkert rätt vad beträffar tillgängligheten, det låter rimligt och du är ju betydligt mer nednördad på Speedy än jag.:)
Hade du orkat scrolla ner i inlägget jag länkade till skulle du sett att jag där postat en bild på snygg-bezeln med linjen:)

Edit: intressant och lite skönt att ”lnje-ringen” var till en äldre ref -jag har trott att det var originalet och att det jag har var ett service-inlägg!
Vågar förstås inte säga exakt vad som gäller för en 69:a och några säkra källor har jag inte, men jag har iaf bara sett snygg-bezeln på 321!

Tillbaka
Topp