• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

UncleBear

Panerai
Kommit in i en period där klockorna roteras lite mer. I morgon är det nog en annan brun tavla på armen. Enicar Sherpa D. Från 50-tal till 70-tal.....

E352C927-61EF-418A-AC10-37F6187587F7.jpeg
 

Belmondo

Rolex
2-Faktor
Denna ramlade in idag, en spontan chansning från bukten. Allt verkar funka som det ska. Är inte riktigt man att avgöra om den är helt original dock.
Har fått smaka lite trissa oxå nyligen vad jag kan se.
IMG_20190516_154056.jpg
Grattis! En av mina absoluta favoriter. Man måste verkligen uppleva den petroleumblå tavlan med alla nivåer live då den är omöjlig att fånga på bild!
 

Husse

Patek
Ja riktigt bra index och tavla på denna, det händer mycket!

Nytt märke för mig, har du någon koll på det? :)
Inte nytt för mig.
Måste ha sålts ganska många härikring på -70 talet. Ett tag fick vi in 15-20 st härliga, klossiga, färggranna Olma-klockor.
Jag sålde nästan alla under mitt år där!
En kund lät renovera sin, liknar min Atlantic, urmakaren påstod att det var ett inhouse-verk, inte ett ETA!
Gillar naturligtvis 70-talsdesignen!
 

kuma-kun

Audemars

Tack, mycket svår att göra den rättvis på en bild.
Tavlan är som guldsand som tonar mot brunt utåt och fantastisk i solsken, som en strand i paradiset.
Visare och index i guld tillsammans med facetterat glas gör att allt gnistrar av bara sjutton.
Klockan är en Leopard fast omdöpt till Leodor som var ett skomärke på 70-talet.
Mycket ovanlig så Leodor kan inte ha beställt många.
 

Husse

Patek
Tack, mycket svår att göra den rättvis på en bild.
Tavlan är som guldsand som tonar mot brunt utåt och fantastisk i solsken, som en strand i paradiset.
Visare och index i guld tillsammans med facetterat glas gör att allt gnistrar av bara sjutton.
Klockan är en Leopard fast omdöpt till Leodor som var ett skomärke på 70-talet.
Mycket ovanlig så Leodor kan inte ha beställt många.
Tack för info och kunskap!
Försökte hitta nåt liknande, gick dåligt!
Gillar dessa härliga 70 talare mer och mer.
Klockporr på hög nivå! :)
 
Topp