Husse
Pandion
Underbar klocka!Guldklocka efter trogen tjänst hos polisen
Undrar också om nån av kondningarna i Philipsradion läcker?
Cool gammal transistorradio!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Underbar klocka!Guldklocka efter trogen tjänst hos polisen
En favorit!Seamaster Polaris stål/guld
Jo, så är det kanske. Men vad att inte gilla? Gerald Genta designad, skön smidig 37mm boett och typisk Genta-länk, vattentät Seamaster, fin tavla och tidstypiska visare med fin patina Li lumen, massiva infällda borstade guldet, officiell OS Alberville/Barcelona 1992 klocka.. etcEn favorit!
En antingen eller klocka!
Finns definitivt ingen som tycker sådär om denna!
Antingen hatar eller älskar man den!
Koola men svåra. Inte alla som ger dem en chans iom att de är så udda, skulle jag tro.Jo, så är det kanske. Men vad att inte gilla? Gerald Genta designad, skön smidig 37mm boett och typisk Genta-länk, vattentät Seamaster, fin tavla och tidstypiska visare med fin patina Li lumen, massiva infällda borstade guldet, officiell OS Alberville/Barcelona 1992 klocka.. etc
Kan även vara att de är så tidstypiska från en period som inte är tillräckligt långt bort?Koola men svåra. Inte alla som ger dem en chans iom att de är så udda, skulle jag tro.
...och där börjar det bli lite svårt för mig. Upplevde inte mycket av tidigt 90-talet, eller 80-talet för den delen, så vet inte om detta var så representativt? Tittar man på armbandsur så är väl det mest utmärkande att man tog ut svängarna? Kanske att de blanka gulddetaljerna låg i tiden. Tycker Polaris är väldigt egna, men kan säkert kopplas ihop med tidseran designmässigt om man har bättre koll än vad jag har. Det som är helt klart är iaf att de känns daterade och udda idag. Ligger väl mellan modernt och vintage, dvs. daterat eller omodernt.Kan även vara att de är så tidstypiska från en period som inte är tillräckligt långt bort?
Breil är fina grejer! Dock aldrig sett en med omvänd bezelskala tidigareSemidykare Breil, helstål faktiskt.
Bra beater .
Ja den kom utan vridring så den är från en anker semidykare. Väldigt skumt att den räknar från andra hållet. Hittar inga referensbilder på vilken vridring det ska va från början, Sea Horse är breilmodellen.Breil är fina grejer! Dock aldrig sett en med omvänd bezelskala tidigare
Jädrar va läcker!Patina!
Tänkte på din Revue när jag såg den på trattenGrattis! Även jag var bra sugen på den där. Sen kände jag att den nog hade blivit överflödig i lådan.
Satan vad skarp!Fortsätter med GMTn
Till min stora förvåning.....Patina!
Jo, så är det kanske. Men vad att inte gilla? Gerald Genta designad, skön smidig 37mm boett och typisk Genta-länk, vattentät Seamaster, fin tavla och tidstypiska visare med fin patina Li lumen, massiva infällda borstade guldet, officiell OS Alberville/Barcelona 1992 klocka.. etc
Det är ju halvt på skämt detta med antingen eller....och där börjar det bli lite svårt för mig. Upplevde inte mycket av tidigt 90-talet, eller 80-talet för den delen, så vet inte om detta var så representativt? Tittar man på armbandsur så är väl det mest utmärkande att man tog ut svängarna? Kanske att de blanka gulddetaljerna låg i tiden. Tycker Polaris är väldigt egna, men kan säkert kopplas ihop med tidseran designmässigt om man har bättre koll än vad jag har. Det som är helt klart är iaf att de känns daterade och udda idag. Ligger väl mellan modernt och vintage, dvs. daterat eller omodernt.
Den där är tuff!Trevlig helg, mögeldiggare!