• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Guldklocka efter trogen tjänst hos polisen
BA314876-0085-482F-9AA8-369AB25323DF.jpeg

E7B1DF9C-F465-46D2-B190-1DA803EB4F97.jpeg
Underbar klocka!
Undrar också om nån av kondningarna i Philipsradion läcker?
Cool gammal transistorradio! :)

En favorit! :)
En antingen eller klocka!
Finns definitivt ingen som tycker sådär om denna!
Antingen hatar eller älskar man den! ;)
Jo, så är det kanske. Men vad att inte gilla? Gerald Genta designad, skön smidig 37mm boett och typisk Genta-länk, vattentät Seamaster, fin tavla och tidstypiska visare med fin patina Li lumen, massiva infällda borstade guldet, officiell OS Alberville/Barcelona 1992 klocka.. etc

Jo, så är det kanske. Men vad att inte gilla? Gerald Genta designad, skön smidig 37mm boett och typisk Genta-länk, vattentät Seamaster, fin tavla och tidstypiska visare med fin patina Li lumen, massiva infällda borstade guldet, officiell OS Alberville/Barcelona 1992 klocka.. etc
Koola men svåra. Inte alla som ger dem en chans iom att de är så udda, skulle jag tro.

Kan även vara att de är så tidstypiska från en period som inte är tillräckligt långt bort?
...och där börjar det bli lite svårt för mig. Upplevde inte mycket av tidigt 90-talet, eller 80-talet för den delen, så vet inte om detta var så representativt? Tittar man på armbandsur så är väl det mest utmärkande att man tog ut svängarna? Kanske att de blanka gulddetaljerna låg i tiden. Tycker Polaris är väldigt egna, men kan säkert kopplas ihop med tidseran designmässigt om man har bättre koll än vad jag har. Det som är helt klart är iaf att de känns daterade och udda idag. Ligger väl mellan modernt och vintage, dvs. daterat eller omodernt.

Breil är fina grejer! Dock aldrig sett en med omvänd bezelskala tidigare
Ja den kom utan vridring så den är från en anker semidykare. Väldigt skumt att den räknar från andra hållet. Hittar inga referensbilder på vilken vridring det ska va från början, Sea Horse är breilmodellen.

Senast ändrad:

...och där börjar det bli lite svårt för mig. Upplevde inte mycket av tidigt 90-talet, eller 80-talet för den delen, så vet inte om detta var så representativt? Tittar man på armbandsur så är väl det mest utmärkande att man tog ut svängarna? Kanske att de blanka gulddetaljerna låg i tiden. Tycker Polaris är väldigt egna, men kan säkert kopplas ihop med tidseran designmässigt om man har bättre koll än vad jag har. Det som är helt klart är iaf att de känns daterade och udda idag. Ligger väl mellan modernt och vintage, dvs. daterat eller omodernt.
Det är ju halvt på skämt detta med antingen eller.
Kan relatera det till våra katter. De har ju ett extremt utseende.
De lider av samma ”problem”!
Ger man dessa underbara klockor chansen, då tror jag att många, inte inbitna, smälter som smör!
Det är helt underbara klockor!

Tillbaka
Topp