Henrik.Sanborn
Silver
Blev denna lilla vännen idag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jo den stannar!Den är läcker! En keeper!
Jättetrevlig! Dessutom vattentät, stötsäkert OCH antimagnetisk! Fantastiskt!Blev denna lilla vännen idag.
Verkligen, de är jätteroliga! Boetten är som du säger minst sagt "kraftig"(knubbig).Tror du har rätt, men om gilttrycket inte är speciellt djupt kan inte jag avgöra det utan lupp. Detta känns som den mest prisvärda gamla dykaren. Fina verk, kraftig fin boett och en GF-länk.
Den är så gott som ny, mjuk och fin i uppdraget och fint samspel mellan borstat och polerat. Den är ganska lätt, så det är skönt nu när det börjar bli varmt. Dagens klocka är lite tyngreJo den stannar!
Gillar den!
Lagom stor, annorlunda boett, ligger jätteskönt på handleden och går utmärkt!
Hur känns din?
Tackar! Helnöjd med denna!Snyggt!
Härlig tavla, gillar även boetten!
Cool!Hjälmen idag
Ja det är en trevlig lite vän. Lite för liten egentligen för min smak. Tavlan mäter bara 30mm rakt över, men vill ha ett litet diskret herrur så är den underbar^^Jättetrevlig! Dessutom vattentät, stötsäkert OCH antimagnetisk! Fantastiskt!
Just så vill åtminstone jag helst ha klockorna. Min komfortzon ligger oftast 28-36mm, även om det finns undantag uppåt i storlek.Ja det är en trevlig lite vän. Lite för liten egentligen för min smak. Tavlan mäter bara 30mm rakt över, men vill ha ett litet diskret herrur så är den underbar^^
Aha^^ Dock vet jag ingenting om den, varken tillverkingsår eller urverk. Men han jag fick den av sa den var svensk och sent 40 tal så det tror jag stämmer men mer än så vet jag inte. Har inte sett många Pauluxer ute till försäljning.Just så vill åtminstone jag helst ha klockorna. Min komfortzon ligger oftast 28-36mm, även om det finns undantag uppåt i storlek.
Orimligt fin klocka!Connie gör sig orimligt bra på BoR!
Byggd i Schweiz, som det står på tavlan och sen med svensk noggrann övertydlig text på tavlan, så alla ska förstå.Aha^^ Dock vet jag ingenting om den, varken tillverkingsår eller urverk. Men han jag fick den av sa den var svensk och sent 40 tal så det tror jag stämmer men mer än så vet jag inte. Har inte sett många Pauluxer ute till försäljning.
Tack så jätte mycket för informationen!Byggd i Schweiz, som det står på tavlan och sen med svensk noggrann övertydlig text på tavlan, så alla ska förstå.
En kul klocka!
Palux registrerad av Era Watch 1937 och av Edox 1970.
Montres Edox et Visa SA is a Swiss manufacture of luxury wristwatches that operates under the Era Watch Company. Christian Ruefli-Flury, a watchmaker originating from Grenchen, Switzerland, founded the company in 1884 in Biel/Bienne. Edox has remained in continuous production since their foundation.
https://en.wikipedia.org/wiki/Era_Watch_Company
http://www.mikrolisk.de/show.php?site=280#sucheMarker
Sök på Palux
Bara kul o leta, även jag lär mig!Tack så jätte mycket för informationen!
Hjälmen idag
Vad kul! Det är en härlig pjäs. Mitt första eller andra vintageköp för många år sedan. Still going strong. Med Seikos superba quickset för dag och datum känns det som overkill med en winder.Blev inspirerad och tog fram min.
Jag använder den så sällan så jag har inte ställt dag och datum. Måste skaffa en winder till den.
Blev inspirerad och tog fram min.
Jag använder den så sällan så jag har inte ställt dag och datum. Måste skaffa en winder till den.
Vad kul! Det är en härlig pjäs. Mitt första eller andra vintageköp för många år sedan. Still going strong. Med Seikos superba quickset för dag och datum känns det som overkill med en winder.
Ser ut som du sitter på originallänk med, till skillnad från mig, den är cool
Tack