Du tänker nog på bullseye dial?
Har ett minne att denna typ av tavla kallas nåt speciellt men kaninte komma på vad. Någon som vet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du tänker nog på bullseye dial?
Har ett minne att denna typ av tavla kallas nåt speciellt men kaninte komma på vad. Någon som vet?
Nej, jag har hört något annat för just dessa tavlor. Tror det var något mer festligt eller uppklätt. (I stil med "cocktail klockor" som ju finns för damer.)Du tänker nog på bullseye dial?
Tuxedo dial?Nej, jag har hört något annat för just dessa tavlor. Tror det var något mer festligt eller uppklätt. (I stil med "cocktail klockor" som ju finns för damer.)
Det är nog det jag tänker på. Är det denna typ av tavla?Tuxedo dial?
Vet inte, känner inte till ursprunget. Verkar mest syfta på DJ och en svart ring runt ett silverfärgat centrum.Det är nog det jag tänker på. Är det denna typ av tavla?
https://www.tudorwatch.com/magazine/article/tudor-history-origins-1952-to-1957Det är nog det jag tänker på. Är det denna typ av tavla?
Som @Aurum skrev en Bulls eye tavla, Tuxedo, eller svart/vit zontavla.
Fick lära mig något nytt även jag. Roger Sterlings Tudor Oyster-Prince från "Mad Men" kallas ju "tuxedo-dial" i många artiklar och forum, om man googlar...Som @Aurum skrev en Bulls eye tavla, Tuxedo, eller svart/vit zontavla.
Tuxedo vitt (skjorta) omgivet av svart (kavaj), eller svart omgivet av vitt.
Bulls Eye, svart inringat av vitt, som ett öga.
Den är läcker den därKör denna idag igen..
Nämen fyfan! Du borde fråntas vårdnaden.Riktigt nöjd med denna! Tycker läder på över 50 år gamla slitna dykare kan vara lite fräckt. Eller vad säger du @Gummo ?