• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

mr_lp

Omega
Facit, sliten med dåligt plexi. Men vad gör det en dag som denna.
IMG_20190802_120333.jpg
 

tingis

Breitling
Hej allihop! Jag är alldeles nyregistrerad här på forumet men har under många år besökt klocksnack nästan dagligen för inspiration och kunskap. Jag har mest vintageklockor i samlingen, och jagar fynd på loppisar och nätet. Dagens klocka är mitt senaste loppisfynd, Ermano Aquapearl.
F7782AC8-5E6C-4AC8-BEEA-EB7CDC127E04.jpeg
 

Husse

Patek
Jag blir alltid lika berörd när du flachar din pappas Certina. Den blir bara vackrare säger du. Det syns! F.ö. Kvadrat med mjuka fasade kanter, och den fint rundade boetten... svärtan... trevligt med ur som har en naturlig hemvist. !!
Tack!
Det värmer att höra andra uttrycka sitt gillande för denna klocka!
Tack vare vintagedelen här på KS har jag fått en större och intressantare bild av den här klockan. Är nog mer rädd om den nu än jag varit förut!
Pappa var lite bitter över att han ”bara” köpte en Certina. Han lyckades föra över det till mig, men nu uppskattar jag HELA klockan, inte bara som arv efter pappa!
 
Topp