• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

IMG_20190815_074259.jpg
BAM! - Pure class! Grym på den länken! (Avis....) :)
 
Tack! Tycker också dessa med dog legs och onyx är toppen. I mitt tycke också prisvärda nu. Tycker själv platta länken med 7 riskorn är bäst men denna också trevlig :)
Håller med om att modellen och framförallt onyx är grym. Men är de verkligen prisvärda nuförtiden? Har inte hängt med i utvecklingen senaste tiden, men man får väl betala 20k+ för ett bra exemplar?
 
Håller med om att modellen och framförallt onyx är grym. Men är de verkligen prisvärda nuförtiden? Har inte hängt med i utvecklingen senaste tiden, men man får väl betala 20k+ för ett bra exemplar?
Tycker priserna backat lite och sett några runt 15, men spretar otroligt mkt så tror man kan få till bra pris med lite ihärdighet. Sedan tycker jag att även 20 på länk är rätt bra med tanke på van "vanliga" omegor i bra skick kostar nuförtiden. Men som sagt spretar det mesta otroligt mkt nu. Kke större andel okunniga nu och många rävar/inverterare försiktiga?

Toppexen kostar typ alltid rätt mkt men mellanexen spretar sjukt mkt vad jag sett...
 
Tycker priserna backat lite och sett några runt 15, men spretar otroligt mkt så tror man kan få till bra pris med lite ihärdighet. Sedan tycker jag att även 20 på länk är rätt bra med tanke på van "vanliga" omegor i bra skick kostar nuförtiden. Men som sagt spretar det mesta otroligt mkt nu. Kke större andel okunniga nu och många rävar/inverterare försiktiga?

Toppexen kostar typ alltid rätt mkt men mellanexen spretar sjukt mkt vad jag sett...
Det är klart, den är fortfarande prisvärd om man tänker på att det är en välbyggd modell från Genta. Tycker dock dåliga exemplar kostar alldeles för mycket, känns som de risiga kostar typ 10k nu.

Har blivit erbjuden 20k för min nyligen, är ingen expert men jag skulle säga att det är ett bra exemplar.
08862F35-A12E-4896-BD6D-09799501FE41.jpeg
 
Det är klart, den är fortfarande prisvärd om man tänker på att det är en välbyggd modell från Genta. Tycker dock dåliga exemplar kostar alldeles för mycket, känns som de risiga kostar typ 10k nu.

Har blivit erbjuden 20k för min nyligen, är ingen expert men jag skulle säga att det är ett bra exemplar.
08862F35-A12E-4896-BD6D-09799501FE41.jpeg
Makalöst! Det blir inte mkt bättre än sådär.
 
Jo den är grym, kanske inget toppexemplar men har iallafall inte hittat någonting jag stör mig på under året jag ägt den. Vilket är typ högsta betyg för mig och mitt samlande :)

Har postat lite macrobilder i Constellation-tråden också:
Om du öppnar klockan nån gång så ett tips är att försiktigt dra med ren rodico över indexen, dom har ibland en tunn gråaktig hinna och ofta blir dom gnistrande rena efteråt.
Klockan ser kanon ut i övrigt.
 
Om du öppnar klockan nån gång så ett tips är att försiktigt dra med ren rodico över indexen, dom har ibland en tunn gråaktig hinna och ofta blir dom gnistrande rena efteråt.
Klockan ser kanon ut i övrigt.
Jag pillar inte med så fina klockor men tackar för tipset, får bli urmakarn som får göra det när det väl är dags för service!
 
BAM! - Pure class! Grym på den länken! (Avis....) :)

Tycker priserna backat lite och sett några runt 15, men spretar otroligt mkt så tror man kan få till bra pris med lite ihärdighet. Sedan tycker jag att även 20 på länk är rätt bra med tanke på van "vanliga" omegor i bra skick kostar nuförtiden. Men som sagt spretar det mesta otroligt mkt nu. Kke större andel okunniga nu och många rävar/inverterare försiktiga?

Toppexen kostar typ alltid rätt mkt men mellanexen spretar sjukt mkt vad jag sett...

Det är klart, den är fortfarande prisvärd om man tänker på att det är en välbyggd modell från Genta. Tycker dock dåliga exemplar kostar alldeles för mycket, känns som de risiga kostar typ 10k nu.

Har blivit erbjuden 20k för min nyligen, är ingen expert men jag skulle säga att det är ett bra exemplar.
08862F35-A12E-4896-BD6D-09799501FE41.jpeg
Kan inte direkt säga att jag är vinklad då jag ägt och testat flera Connies, men jag tycker den äldre modellen är något snyggare, känns också bättre på handleden. Den har kraftigare boett och är bulligare. Men med det sagt så är detta en fantastisk modell likväl.
 
Kan inte direkt säga att jag är vinklad då jag testat flera Connies, men jag tycker den äldre modellen är snyggare känns bättre på handleden. Den har kraftigare boett och är bulligare.
Mm den är också grym! Lite större också på 35 vill jag minnas. Rätt olika boetter och gillar verkligen båda men på olika sätt. Doglegsvarianten tycker jag själv känns mer unik och dog legs i kombo med Piepantavlan och kronan ger så grym helhet, men vet inte vilken jag gillar bäst. Hjälpte en polare köpa denna i 18k (dessa du tänker på eller cyklar jag?) och blev kär men han ville tyvärr ha klockan ;)
Screenshot_20190815_171518.jpg
 
Mm den är också grym! Lite större också på 35 vill jag minnas. Rätt olika boetter och gillar verkligen båda men på olika sätt. Doglegsvarianten tycker jag själv känns mer unik och dog legs i kombo med Piepantavlan och kronan ger så grym helhet, men vet inte vilken jag gillar bäst. Hjälpte en polare köpa denna i 18k (dessa du tänker på eller cyklar jag?) och blev kär men han ville tyvärr ha klockan ;)
Screenshot_20190815_171518.jpg
Nej du är rätt ute, dock vill jag addera att den gamla också kan ha pie pan. Kan dock inte alla tavelvariationer. Guld Connie med guldlänk är min kommande klocka när jag blir gubbe.
 
Nej du är rätt ute, dock vill jag addera att den gamla också kan ha pie pan. Kan dock inte alla tavelvariationer. Guld Connie med guldlänk är min kommande klocka när jag blir gubbe.
Absolut och det har väl den jag postade? Jag menade att Piepantavlan passar så bra med dog legs. Alla fasningar jag tycker så mkt om.
 
Tillbaka
Topp