Ja jag hoppas den är allt jag önskarSer fram emot bilder när den har anläntLåter riktigt bra!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja jag hoppas den är allt jag önskarSer fram emot bilder när den har anläntLåter riktigt bra!
Är Seamaster texten övermålad eller finns det modeller där det inte trycks?Lite nytt blankt idag.![]()
![]()
Finns modeller utan textÄr Seamaster texten övermålad eller finns det modeller där det inte trycks?
Kanonfin hur som helst!!
Inte grävt nåt vidare, men ingen indikation på att tavlan skulle vara annat än Omega. Omega Enthusiast på instagram sa att det var ett virrvarr med tryck/inte tryck och tavelvarianter så det är enligt honom nästan omöjligt att veta vad som är vad, men han sa också att den inte var ommålad.Finns modeller utan texttror @grodslukarenx grävt i det?
Att tavlan skulle vara ommålad är jag inte alls orolig för. Finns väl möjlighet att den skulle vara från annan modell men känns långsökt? De flesta automatiska är väl nästan seamasters så rätt otippat att man skulle ta en tavla från en annan automatisk Omega som ej är seamaster, och att den passar.... Lättare att ta en från en seamaster tänker jag... Låter ju också som han på Insta bedömer den som rätt. @MOL har säkert koll annarsInte grävt nåt vidare, men ingen indikation på att tavlan skulle vara annat än Omega. Omega Enthusiast på instagram sa att det var ett virrvarr med tryck/inte tryck och tavelvarianter så det är enligt honom nästan omöjligt att veta vad som är vad, men han sa också att den inte var ommålad.![]()
Eller om man sitter på jaktpass och håller bössan redo !"Slöjdläraren", när man har klockan på undersidan.
.![]()
Intressant, fanns en liknande på Omega Forums, se tråd https://omegaforums.net/threads/seamaster-2846-1-sc-without-seamaster-text-on-the-dial.68083/, dom bedömde den som ej redial eller ommålad men kanske från annan ref eller möjligtvis servicetavla om jag tolkat det rätt.Att tavlan skulle vara ommålad är jag inte alls orolig för. Finns väl möjlighet att den skulle vara från annan modell men känns långsökt? De flesta automatiska är väl nästan seamasters så rätt otippat att man skulle ta en tavla från en annan automatisk Omega som ej är seamaster, och att den passar.... Lättare att ta en från en seamaster tänker jag... Låter ju också som han på Insta bedömer den som rätt. @MOL har säkert koll annars![]()
Var på tiden... Bra klocka i toppskick borde inte döljasHittade en klocka i lådan jag är osäker på om jag visat förr.
![]()
Hatten av! Fint fint fint!Hittade en klocka i lådan jag är osäker på om jag visat förr.
![]()
Lite klen boett, men visst är den egentligen jättefin.Var på tiden... Bra klocka i toppskick borde inte döljas![]()
Vet inte om jag håller med helt. Hade nog varit ännu snyggare med tjockare luggar då de kanske är lite långsmala, men härligt kantiga former och krisp tavlaLite klen boett, men visst är den egentligen jättefin.
Stod inte ut längre... Kronografen med jobbigaste namnet på Omega Corfam.Vet inte om jag håller med helt. Hade nog varit ännu snyggare med tjockare luggar då de kanske är lite långsmala, men härligt kantiga former och krisp tavla![]()
Synd om dig!Stod inte ut längre... Kronografen med jobbigaste namnet på Omega Corfam.
![]()
Blomman har jag sett förutHittade en klocka i lådan jag är osäker på om jag visat förr.
![]()
Rätt vinkel för ljuset och lite grönt skadar inte. Så om jag inte möblerar om eller fikusen dör kommer det bli mitt signum.Blomman har jag sett förut
Fin klocka och blomma![]()
Rätt tänkt jag kör med gräsmattan och släpljusRätt vinkel för ljuset och lite grönt skadar inte. Så om jag inte möblerar om eller fikusen dör kommer det bli mitt signum.