Diverdover
Silver
Nej ingenting faktiskt. Gillade looken och prisetHar sett en del välbyggda dykare från Thermidor, kan du ngt om märket?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej ingenting faktiskt. Gillade looken och prisetHar sett en del välbyggda dykare från Thermidor, kan du ngt om märket?
Ja, den är faktiskt riktigt niceSmaskens!
Den där är ju hur kul som helst!
Reklamklockor är riktigt skoj, vet du nåt mer om den modellen?
Jo, jag har en av dem, köpt av @curler2Ja, den är faktiskt riktigt nice
Tyvärr vet jag inget om dessa SAAB-klockor, men det hade varit kul att veta mer. Hade en annan Polerouter-aktig som var manuell med med äldre logga och flygplan, som också var lite kul. Finns ju några SAAB-klockor på forumet, så någon annan kanske vet mer?
Jäklars vad fin den är! Bra köp där.Jo, jag har en av dem, köpt av @curler2![]()
Gammal bild!
Poulerouter-modellen finns ju på villhöverlistan men den här modellen har jag inte sett förut!
Ska fråge ett par personer som kanske vet mer.![]()
Ruggigt nöjder!Jäklars vad fin den är! Bra köp där.
Kikade på den där men tyckte inte att jag hade råd. Grattis! Jättefin modell!
Inget ref nr, men har individuellt serienummer på baksidan - boett tillverkad av Huguenin Freres, Codhor på urtavlan och Valjoux 7734 under skalet.Snyggt, ref?
Jag känner en SAAB samlare som samlat på saabar i 40 år, han har jobbat på saab och hans pappa har jobbat på saab och var den som tog fram den första saaben. Jag kan höra med honom.Ja, den är faktiskt riktigt nice
Tyvärr vet jag inget om dessa SAAB-klockor, men det hade varit kul att veta mer. Hade en annan Polerouter-aktig som var manuell med med äldre logga och flygplan, som också var lite kul. Finns ju några SAAB-klockor på forumet, så någon annan kanske vet mer?
Tack, inte jag heller egentligen. Men kunde inte släppa siffrorna och inte till det priset dessutomKikade på den där men tyckte inte att jag hade råd. Grattis! Jättefin modell!
Ja den var nog inte bara ett estetiskt fynd. Bra köp!Tack, inte jag heller egentligen. Men kunde inte släppa siffrorna och inte till det priset dessutom![]()
Sason eller Ljungström, då.Jag känner en SAAB samlare som samlat på saabar i 40 år, han har jobbat på saab och hans pappa har jobbat på saab och var den som tog fram den första saaben. Jag kan höra med honom.
Jag såg faktiskt i en exakt likadan och fin nu i somras men med en Chryslerlogo.Ruggigt nöjder!
@theargonaut är faktisk inblandad!
Bytte ju band, och han ordnade fram ett riktigt snyggt spänne!
Vet väldigt lite om de där men de verkar vara mycket vanligare än den i Polerouterstil som du köpte av mig. Jag ratade runt ett halvt dussin på Tradera under ett par år på grund av den pläterade boetten. När jag till slut fick se en bra bild här på KS där det framgick hur snygg tavla det var ångrade jag mig naturligtvis. Sedan dess har jag såklart inte sett en enda till salu någonstans. SAAB:en med Polerouterstil har jag bara sett två exemplar av. Den vi och @Sebastard har haft och ett riktigt vrak med risig tavla som någon säljare i Ungern eller var det var försökte sälja på Tradera. Nu var det länge sedan jag googlade dock. Det kan ha dykt up fler exemplar på nätet sedan dess.Ja, den är faktiskt riktigt nice
Stämmer. Denna gick till svärfar. Renoverar i dagsläget en Saab 92:a och genuint intresserad av Saab. Han är riktigt glad i den klockan.Vet väldigt lite om de där men de verkar vara mycket vanligare än den i Polerouterstil som du köpte av mig. Jag ratade runt ett halvt dussin på Tradera under ett par år på grund av den pläterade boetten. När jag till slut fick se en bra bild här på KS där det framgick hur snygg tavla det var ångrade jag mig naturligtvis. Sedan dess har jag såklart inte sett en enda till salu någonstans. SAAB:en med Polerouterstil har jag bara sett två exemplar av. Den vi och @Sebastard har haft och ett riktigt vrak med risig tavla som någon säljare i Ungern eller var det var försökte sälja på Tradera. Nu var det länge sedan jag googlade dock. Det kan ha dykt up fler exemplar på nätet sedan dess.
Så länge plätteringen inte är sliten, så tycker jag det funkar på de klockorna, då loggan är så cool i sigVet väldigt lite om de där men de verkar vara mycket vanligare än den i Polerouterstil som du köpte av mig. Jag ratade runt ett halvt dussin på Tradera under ett par år på grund av den pläterade boetten. När jag till slut fick se en bra bild här på KS där det framgick hur snygg tavla det var ångrade jag mig naturligtvis. Sedan dess har jag såklart inte sett en enda till salu någonstans. SAAB:en med Polerouterstil har jag bara sett två exemplar av. Den vi och @Sebastard har haft och ett riktigt vrak med risig tavla som någon säljare i Ungern eller var det var försökte sälja på Tradera. Nu var det länge sedan jag googlade dock. Det kan ha dykt up fler exemplar på nätet sedan dess.
Ja, du får gärna försöka luska fram lite mer om dessaJag känner en SAAB samlare som samlat på saabar i 40 år, han har jobbat på saab och hans pappa har jobbat på saab och var den som tog fram den första saaben. Jag kan höra med honom.
Ser ju svinbra ut! Kul att den passade
Minns att du berättade att den hamnade hos en riktig entusiast. Kul!Stämmer. Denna gick till svärfar. Renoverar i dagsläget en Saab 92:a och genuint intresserad av Saab. Han är riktigt glad i den klockan.
![]()
Det var åt det hållet jag också tänkte, när jag sålde min till @Stroboman. Han kör ju SAAB, och jag gör det inte längre. Jag fick för en tid sedan veta att första ägaren fick den ifrån fabriken, han var rallyåkare, men hade oturen att slå av kronan och spräcka plexiglaset. Det hade tydligen skett nästan omgående, och i det skicket blev den sedan liggandes ända tills jag köpte den och fixade till den.Minns att du berättade att den hamnade hos en riktig entusiast. Kul!![]()
Ja Nilax ser gedigna ut. Har sett ett par på Tradera men inte lika många som av de pläterade. Kanske hälften så många om jag ska gissa.Så länge plätteringen inte är sliten, så tycker jag det funkar på de klockorna, då loggan är så cool i sigNilax-SAABEN känns som en gedigen pansarvagn från 70-talet med den kraftiga helstålsboetten, och "sunrise-tavlan" gör inte saken sämre
![]()
Jag är oerhört tacksam över att jag får förvalta denna klocka!Det var åt det hållet jag också tänkte, när jag sålde min till @Stroboman. Han kör ju SAAB, och jag gör det inte längre. Jag fick för en tid sedan veta att första ägaren fick den ifrån fabriken, han var rallyåkare, men hade oturen att slå av kronan och spräcka plexiglaset. Det hade tydligen skett nästan omgående, och i det skicket blev den sedan liggandes ända tills jag köpte den och fixade till den.
Kul!Jag är oerhört tacksam över att jag får förvalta denna klocka!
Visade den för Mikael Wallhagen när antikrundan var i Östersund.
Han reagerade på klockans skick!
Dessutom pratade han om pris på den. Fick nästan skämmas när andra som var där inte förstod att deras amerikanska fickur, blingiga som f_n. Inte värderades lika högt som en gammal reklamklocka!
Saabnördar verkar vara värre än klockdito!![]()
![]()