Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
No probs, tackTack...för informationen, den senare går fet bort, 43mm på denna version känns inte OK om ni frågar mig, skulle dock kunna tänka mig den versionen du har! Gillar både den och priset!
Tack! Bra storlek som sagt, att den är 18mm mellan luggarna är väl normalt för storleken antar jag, men det är ju lika lätt att hitta band till denna som till en med 20mm. Härligt med en referens, nu har man något att gå på, det är inte så att du har den på ANALOGUE också?! Hehe...du är grym och nosa upp dessa vintage klockor min vän!!!
Blev ju kalas den där!!Zenith -45 i dag.![]()
Tack! Borstade bort en del lumesläpp, och fick fram en i stort sett perfekt tavla. Så får säga att jag är mycket nöjd med min första ZenithBlev ju kalas den där!!
Hänger inte med här?GF? Ser ut som Certina DS-länken...
Tror @eriksson850 undrar om det är GF som gjort länken. Den är lik DS-länkenHänger inte med här?
@Zacke - @eriksson850 syftade på klockan t.v i annonsen du lade upp.Tror @eriksson850 undrar om det är GF som gjort länken. Den är lik DS-länken
Jahaaja, då är jag med!
Vi kan ju fråga @EssexX som verkar ha en länk till sin.Tror @eriksson850 undrar om det är GF som gjort länken. Den är lik DS-länken
Tittade på reklambladet och trodde det var klockan längst till vänster som menades. Fel av mig.Hänger inte med här?
Väldigt fin, blir jäkla härlig på originalbandetStämmer @Zacke att jag har originallänken till min Caribbean. Den är antagligen inte en GF eftersom den bara är märkt Philip Watch. Men jag är lika glad över länken ändå
![]()
![]()
Ball tavla!Mysläge och jobbahemifrån med Certina. Varför är alltid gamla mjukisbrallor så jäkla sköna? Gvs 70talare till det. Får försöka hitta en valourbyxa och glida runt med.
![]()
Ja allt annat än vintage är ju själlöst och otänkbart!Dessa har burits idag, Mendys från 60 talet fick följa med på jobbet och nu åkte en quartzare från -80 på.
Börjar verkligen gilla det här med vintage
![]()
![]()
Haha börjar bli benägen att hålla medJa allt annat än vintage är ju själlöst och otänkbart!![]()
Snart har du sjunkit tillräckligt djupt...Haha börjar bli benägen att hålla med![]()
Ja det är inte långt kvar, för inte alls längesen var allt under 40mm otänkbart, men nu sitter man tom och spanar på 30-32mm gammalt mögelSnart har du sjunkit tillräckligt djupt...![]()
Re-issuen från 1994 är riktigt bra och absolut ej att förväxla med den senare re-issuen som blåsts upp till 43mm. Självklart är den inte lika ball som originalet men troligen mer praktisk, med alla de rätta stilelementen och i rätt storlek - här är min, den @eastwood hade ute förmedlade jag till @Lüning
Edit; Re-issuen går ju också att komma över för under 10, och torde vara mer lättservad då det sitter ETA med 24h visning+vanlig tidsvisning.
Edit: Z197 är ref på 1994 års Re-Issue.
![]()
Wow! Det var en riktigt snajsig Tärnan. Jättefint skick
Så fräck.Omega Seamaster Mariner![]()