• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

2DFCEC3F-4C83-4778-AA55-02FB826F730C.jpeg

Tack...för informationen, den senare går fet bort, 43mm på denna version känns inte OK om ni frågar mig, skulle dock kunna tänka mig den versionen du har! Gillar både den och priset :p!

Tack! Bra storlek som sagt, att den är 18mm mellan luggarna är väl normalt för storleken antar jag, men det är ju lika lätt att hitta band till denna som till en med 20mm. Härligt med en referens, nu har man något att gå på, det är inte så att du har den på ANALOGUE också?! Hehe...du är grym och nosa upp dessa vintage klockor min vän!!!
No probs, tack :) Referensen är nog 4002 med tillägget -1 resp. -2 osv. beroende på kronologisk ordning och eventuellt vissa variationer som finns på dessa. Rätta mig gärna någon, om jag är ute och hojjar.

Re-issuen från 1994 är riktigt bra och absolut ej att förväxla med den senare re-issuen som blåsts upp till 43mm. Självklart är den inte lika ball som originalet men troligen mer praktisk, med alla de rätta stilelementen och i rätt storlek - här är min, den @eastwood hade ute förmedlade jag till @Lüning :D

Edit; Re-issuen går ju också att komma över för under 10, och torde vara mer lättservad då det sitter ETA med 24h visning+vanlig tidsvisning. :)

Edit: Z197 är ref på 1994 års Re-Issue.
5DF693C6-1C6C-45D8-AF76-6332B1C123EF.jpeg

Inte så bra ljus, men är riktigt nöjd!
IMG_20191009_183216.jpg

Tillbaka
Topp